Ulrich a Michael Fuxovi – majitelé značky Lunor
Zdroj: LUNOR – c/o Convensis Press Office
Jaký design brýlí upřednostňujete a proč?
Obdivujeme technický um výrobců brýlí z minulých století. Proto jsou naše brýlové modely navrženy a následně vytvořeny velmi pečlivě. Navíc stejně jako tomu bylo u starodávných brýlí, každý model našich brýlí má velikostně odpovídající pouzdro. Ty menší jsou vyrobeny z německého dřeva, ty větší mají pouzdro z jemné rukavičkářské kůže zvané napa.
Jak postupujete, když se o designu rozhodujete? Kdo má hlavní slovo?
Nové modely vždycky vyvíjíme interně a společně. Zakladatel firmy a značky Lunor Gernot Lindner s námi udržuje přátelský kontakt a vždycky je po ruce – radí nám, když nový model vyvíjíme. První návrhy kreslíme ručně a posíláme je výrobci. Poté obdržíme technický výkres a vyrobíme první prototyp. Následně proběhne výroba takzvané pilotní série. Při ní máme možnost design ještě jednou zkontrolovat, než začne výroba naostro.
Co pro Vás znamená ruční práce?
Brýle Lunor se vyrábějí ručně – a u některých se dělá až 200 úkonů. Abychom zachovali vysokou kvalitu, některé z našich komponentů jsme si sami vymysleli – například kloub Lunor (používá se u obrub z acetátu) a taky nosník se sedýlky (pro bezobrubové brýle).
Protože jsme malá firma, je pro nás důležité pracovat se spolehlivými partnery. Už roky například spolupracujeme s výrobci z jižní části Německa. Pouze titanové části, které používáme v modelu Combi, se dělají v Japonsku, protože Japonci jsou ve výrobě titanových částí špička.
Vaše společnost vznikla v roce 1991. Jaké byly milníky na její cestě? Jak dlouho trvalo společnost vytvořit tak, aby dobře fungovala?
Gernot Lindner byl vášnivým sběratelem brýlí. Společnost založil v roce 1991. Ty nejzajímavější modely v jeho sbírce se datují do let 1650 až 1950. Když jsem v roce 1977 měl jako výrobní manažer na starosti progresivní čočky, sdíleli jsme spolu kancelář a spřátelili jsme se. V roce 2005 chtěl odejít do penze, a proto mi vedení společnosti svěřil. Sedm let teď vedeme společnost já a můj syn Michael rovným dílem. Syn naštěstí prokázal při navrhování brýlí obrovský talent, takže úspěch naší firmy pokračuje.
Soustředíme se teď na pozvolný růst a na to, aby se firma stala známá ve světě. Máme distributory ve třiceti sedmi zemích světa (v České republice zatím ještě ne). Minulý rok se Lunor dostal do hledáčku médií díky zesnulému Steve Jobsovi z firmy Apple. Čtrnáct let totiž nosil naše bezobrubové brýle, a tak získal tento model brýlí značky Lunor až kultovní přídech.
Jak vnímají společnost v současnosti Vaši zákazníci?
Používáme vynikající materiály – nerezovou ocel, vysoce kvalitní acetáty a 100% titan – a tím vytváříme výrobky velké hodnoty, které přetrvají. Všimli jsme si, že pro zákazníky se stává kvalita důležitým měřítkem. Mají radost, když má jejich výrobek určitou hodnotu. Důležitou roli hraje samozřejmě i to, že brýle jsou vyrobeny v Německu, hlavně v případě amerického trhu.
Změnili Vaši zákazníci za poslední tři roky nějak své zvyky?
Domnívám se, že i v současné době mají zákazníci cit pro kvalitu. Poznají, jestli je tvar brýlí dokonalý. A hlavně poznají hodnotu dobře udělaného výrobku.
Autor: Eva Klapalová
2023 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.