U brýlí Zenkid si můžete měnit očnice nebo stranice podle toho, kterou barvu ten den chcete nosit
Foto: Petr Fajkoš
Na našich stránkách Vám postupně přineseme rozhovory s těmi, kteří mohou tyto otázky zodpovědět. Letos, v roce 2011, zaujali svými novými brýlemi, přístroji či doplňky nejen odborníky, ale i laiky na letošním veletrhu OPTA a získali za ně ocenění. Jejich rozhovory můžete pojmout jako inspiraci a návod, čeho si všímat ve světě brýlí.
Jako první přinášíme rozhovor s Ing. Zdeňkou Medřickou ze společnosti EYE 2000 s.r.o., jejíž společnost letos získala cenu za brýle Zenkid pro teenagery (vyrábí je společnost Zenka Diffusion France).
V čem jsou Vaše brýle Zenkid zajímavé Vaše zákazníky? Kdo je nejčastěji kupuje?
Naše brýle jsou zajímavé tím, že jsou hrou. Kolekce je postavena na tom, že zákazník dává obrubě konečný vzhled - koupí si brýle a k nim zepředu vyměnitelné očnice. Ty přicvakává podle nálady, oblečení, vzoru, barvy, kterou ten den chce mít na sobě. Vypadá to tedy, že má brýle patery, přitom má brýle jedny. Druhá varianta je měnit stranice.
O jaký typ kolekce se přesně jedná?
Jedná se o francouzskou kolekci Zenkid ve vyšší cenové kategorii, takže ji najdete v optikách, které se zaměřují na designové zboží, mají rády něco zvláštního, preferují ten správný materiál.
Jaké jsou letos, v roce 2011, nejoblíbenější barvy a tvary brýlí?
Tvary se zakulacují a prohlubují. Vrací se nám styl, který se nosil začátkem 90. let a všichni jsme s tím tehdy bojovali. U barev bych nemluvila o žádném trendu. Rozhodně ale už není strach ze stříbrné a zlaté. Dřív bylo zlato tabu, dnes se vrací. U ostatních barev je výběr individuální. U Zenkidu vidíte například barevné kombinace, včetně neobvyklé žluté.
Proč se optici zlaté barvy u nás báli?
Protože u nás předtím šedesát let byla na výběr jen zlatá, barva kovu nebo lakované lesklé barvy. V 90. letech nastal u nás proto útlum zlaté, což zahraniční dodavatelé nechápali. Mysleli si, že je to z náboženských důvodů, že nechceme dávat na odiv lesklé zlato. Vysvětlovali jsme jim, že to je dáno zahlcení touto barvou.
Změnilo se nějak v roce 2010 chování Vašich spotřebitelů?
Jsou opatrnější v nákupech. Zamýšlejí se přesně nad tím, co si vyberou.
Jak jste na to reagovali?
Byla to marketingová výzva. Příkladem nám můžou být výrobci čoček, kteří už léta letoucí (většinou jsou to dceřiné společnosti ze zahraničí) dodávají optikům perfektní obchodní argumenty i pro prodej drahých čoček a optici se je nebojí nabízet. Rozhodli jsme se proto pro školení ohledně designu, obrub, technických vlastností brýlí a nebáli se nabízet i dražší obruby. V dnešní době nevnímáme ani tak konkurenci mezi obrubami, jako tlak ze strany čoček, kdy optici vydávají větší peníze na čočky a šetří na obrubách. Na tom, abychom to změnili, musíme teď zapracovat.
Autor: Eva Klapalová
2023 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.