4oci.cz
Jitka Klíčníková
Prim hraje nerozbitnost
V samém centru Brna má ve dvou místnostech dílnu a kancelář Jitka Klíčníková, která vyrábí oční ...
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...

Střípek z Milána

22. 6. 2010

Jenom málokdo bude pochybovat o tom, že MIDO Milán je největší optická výstava svého druhu na světě. Měl jsem to štěstí, že jsem od roku 1998 mohl absolvovat všechny ročníky tohoto veletrhu. Je to více než jedno desetiletí, dá se tedy mnohé porovnat. MIDO letos slavilo 40 let konání. Co se mi vybaví, když zavzpomínám? Třeba to, že se MIDO přesunulo na nové moderní výstaviště, nebo to, že se kdysi běžně kouřilo ve výstavních halách (což bylo hrozné). Také nelze zapomenout na rok, kdy většina personálu chodila s rouškou na obličeji, aby se chránila před nemocí, a vystavovatelé z dalekého východu byli v odděleném pavilonu. Návštěvníci posledního ročníku si museli povšimnout, že ještě před dvěma lety bylo k výstavě využito celkem sedm výstavních hal, nyní pouze pět. Krize se samozřejmě podepsala i zde na velikosti stánků a účasti vystavovatelů. V tomto světle není výsledek našeho veletrhu OPTA nikterak špatný. V každém případě při rozhovorech s vystavovateli byla jasná odpověď na otázku, zda má smysl ještě vystavovat a pořádat tyto drahé akce: ano, výstava má smysl, je to místo důležité pro náš rozvoj a pro obchod. Nejen o tom se chci s vámi v tomto malém postřehu podělit.

Poslední změna v roce 2010

Originální velikost  Poslední změna v roce 2010

Foto: Ivan Vymyslický

Poslední změna v roce 2010 Stav optiky v roce 2009 Stav optiky v roce 2008 Stav optiky z roku 2007

 

Návštěva výstavy neznamená být jenom na výstavišti a sledovat dění ve výstavních halách, je to také příležitost vyrazit si do centra, dát si něco typicky italského a také se podívat, jak se daří našim kolegům optikům. Prohlédnout si optiky, podívat se, jaké mají zboží, jaké ceny, jak mají zboží vystavené a zda na jednom místě ve městě je stále stejná optika. Právě to mě kdysi zaujalo. Jedna optika v centru Milána, která měla vtipně řešenou výlohu, moderně, marketingově správně a zaměřenou na zákazníka. Nedalo mi to a po krátkém seznámení jsem si dovolil udělat pokaždé několik fotografií zvenčí. Každý rok byla optika včas připravena na sezónu, vždy byla orientována na jednu značku, výloha byla propracovaná, promyšlená, přesto jako kdyby tomu stále něco pocitově scházelo. Při letošní návštěvě Milána to byl pro mě velký šok. Obrovská investice do interiéru, totální změna funkčnosti obchodu i image.

Na následujících fotografiích si můžete udělat svůj názor na změnu této optiky. Je to příklad toho, že i v době krize je dobré přemýšlet, jak zákazníka do obchodu nalákat, jak jenom neplakat nad klesající tržbou a jak být i v obchodně slabších časech aktivní. Je logické, že k tomu je potřeba mít v rezervě určité finanční prostředky. Optika, o které mluvím, byla vždy ve dvou poschodích. Do druhého poschodí, kde byla umístěna refrakce a aplikace kontaktních čoček, bylo možné použít pouze výtah. Spodní přízemní patro tak bylo odsouzeno ke kompletnímu prodeji jak slunečních brýlí (v Itálii neskutečně důležité zboží), tak i brýlí dioptrických. Toto spojení často vadilo vzhledem k poloze optiky v centru Milána. Pokud si zákazník vybíral dioptrické brýle, potřeboval více času, klidu a soukromí. Toho se mu nedostávalo díky velkému množství turistů, kteří hledali zajímavé sluneční brýle, takže místo bylo celkově hlučné a byl zde velký provoz. Nové řešení interiéru je tedy přesně podle potřeby – přízemí je určeno pro sluneční brýle a rychlé obsloužení zákazníka. Druhé patro je věnováno klidové části pro tzv. dioptrickou optiku – refrakci, kontaktní čočky, výběr dioptrických brýlí a brýlových čoček. Optika nyní působí velmi čistě, sterilně... Podívejte se sami, nechávám to na vašem posouzení.
 

 

Autor:  Ivan Vymyslický  

    [ Katalog firem ]

Lunettes optika s.r.o.

Rozmanitý sortiment brýlových obrub, slunečních brýlí, brýlových a ...

Oční optika Emi

Nabízíme dioptrické a sluneční brýle včetně servisu.

Oční optika Miroslava Ečerová

Široká nabídka brýlových obrub značek Italoptic, Sover, Luxotica, Emporio ...

GrandOptical, OC Centro Zlín

Měření zraku, široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových i ...

Fokus Optik, a.s., Vrchlabí

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Oční optik Jaroslava Fridrichová

Kvalitní služby z oboru optika - brýlové obruby a čočky, pouzdra na brýle ...

Jitka Klíčníková
Prim hraje nerozbitnost
V samém centru Brna má ve dvou místnostech dílnu a kancelář Jitka Klíčníková, která vyrábí oční ...
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...

Vygenerováno za 0.1364 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2022 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.