4oci.cz
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Mezinárodní veletrh Opta se uskutečnil po dvouleté přestávce
Na brněnském výstavišti se po ...
26. ročník Mezinárodního veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA byl první postcovidový ...

Psychologie prodeje

2. 12. 2010

Úvod O tom, co je psychologie prodeje, bylo již hodně napsáno a často se o tom také diskutuje. Názory na to, jak bychom měli přistupovat k zákazníkovi, se dosti často liší. Dnes, při silné konkurenci a možná i hospodářské krizi, je zapotřebí si udržet každého zákazníka.

 

 

Přístup k zákazníkovi má dvě zcela odlišné úrovně. Jedna z nich je úroveň odborná. To je ta část přístupu k zákazníkovi, která je dána profesí, již jsme si my sami vybrali a kterou provozujeme.

 

Druhá úroveň přístupu k zákazníkovi je všeobecná, „lidská“. Tímto mám na mysli získání si důvěry zákazníka, vytvoření partnerského vztahu prodávající-kupující. Bez dobře vybudovaného vztahu na základě získané důvěry ze strany zákazníka jen těžko dosáhneme uspokojivého výsledku.

 

Při budování vztahu prodavač-zákazník bychom měli dodržet několik pravidel.

 

1. To nejdůležitější, v čem musíme mít jasno, je to, jakého cíle chceme dosáhnout.

 

2. Před zákazníkem vystupujeme jistě a suverénně. K tomu také patří schopnost přiznat svůj omyl nebo to, že něco nevíme.

 

3. Našeho zákazníka-partnera nesmíme hodnotit podle vzhledu, oblečení či výrazu obličeje, ani podle toho, že nám připomíná nějaký negativní zážitek z dětství a podobně.

 

4. Zákazníkovi-partnerovi musíme pozorně naslouchat (myslím tím i mezi řádky) a hlavně ho nechat domluvit a nepřerušovat ho, i když si myslíme, že už víme, co nám chce říct.

 

5. Zákazníkovi-partnerovi musíme dát pocit, že jsme tady jen pro něj a on je pro nás v této chvíli to nejdůležitější.

 

6. Vždy dáme zákazníkovi za pravdu.

 

7. Při rozhovoru zásadně nepomlouváme třetí osobu, byť by se mělo jednat o konkurenci.

 

8. Zásadně se nad zákazníkem nepovyšujeme. Neodvádíme jeho pozornost od našeho rozhovoru třeba nápadným oblečením nebo jinými módními doplňky.

 

9. Při rozhovoru se zákazníkem se nesmíme něčím nebo někým nechat rušit.

 

10. Vždy jej informujeme o tom, co a proč právě budeme dělat.

 

11. V případě, že se chce zákazník „jenom podívat“, zůstaneme na blízku.

 

12. Vždy pochválíme zákazníkovo rozhodnutí.

 

Uveďme si na závěr ještě jedno jednoduché cvičení, jak si usnadnit přístup i k takovým zákazníkům, kteří jsou nám na první pohled nesympatičtí. To nám podvědomě brání jednat s tímto člověkem přirozeně a nenuceně. Zkuste si vybrat, když jedete autobusem, nebo když sedíte v kavárně či restauraci, takového člověka, který je vám nejvíce nesympatický nebo k němu cítíte na první pohled nějaký odpor. Dobře si jej prohlédněte a najděte si na něm několik zajímavých věcí, ať jsou to třeba tkaničky u bot nebo zakřivení jeho nosu. Zcela jistě vám ten člověk začne být méně nesympatický a kdybyste s ním měli právě začít jednat, tak to půjde již uvolněně a bezprostředně. Takové cvičení nám pomůže i v osobním životě. Jestliže se naučíme najít na lidech, se kterými máme jednat, to zajímavé a sympatické, bude mít naše jednání třeba i na finančním úřadě s komisní úřednicí pozitivní průběh s pozitivním výsledkem.

 

Podrobnější informace najdete v časopise Česká oční optika, prosinec 2010.

 

Pokračování příště.

 

Autor:  Richard Baštecký  

    [ Katalog firem ]

Optika v Pařížské

Široký výběr dioptrických i slunečních brýlí a brýlí pro děti. Aplikace ...

Stingo Optical Fashion

Široký sortiment dioptrických i slunečních brýlí českých i zahraničních ...

Optik Centrum CZ, s.r.o.

Brýlové obruby a sluneční brýle, kontaktní čočky. Měření zraku. Kompletní ...

Martin Lamberský - optik optometrista

Široký sortiment brýlových obrub a čoček pro všechny věkové skupiny. Měření ...

BTK Optika

Prodej brýlových obrub. Broušení skel a kompletování brýlí. Nabídka pouzder ...

Oční optika Formánková a syn

Dioptrické brýle a sluneční brýle, prodej a aplikace kontaktních čoček ...

Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Mezinárodní veletrh Opta se uskutečnil po dvouleté přestávce
Na brněnském výstavišti se po ...
26. ročník Mezinárodního veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA byl první postcovidový ...

Vygenerováno za 0.1307 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2022 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.