4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Soudní znalec v optice: reklamace v praxi II.

30. 6. 2009

„Vážený zákazníku, reklamaci Vám s politováním nemůžeme uznat jako oprávněnou, protože k poškození obruby došlo Vaším agresivním potem.“ V poslední době jsem již viděl takto vyplněný reklamační protokol a takto vyřešenou reklamaci několikrát.

 

Otázek, které se v souvislosti s takto vyřešenou reklamací objeví, je celá řada. Vyjmenujme alespoň některé z nich:

• Je tato reklamace skutečně správně posouzena?
• Je možné posoudit, zda má zákazník agresivní pot?
• Existuje nějaká stupnice agresivity lidského potu?
• Bude se tato situace u zákazníka opět opakovat?
• Není to poradenská chyba optika při výběru obruby?
• Není to chybný výrobek, a tudíž zodpovědnost nese dovozce?
• Jak to řeší legislativa a technické normy?

V lidském těle probíhají denně tisíce různých chemických a biologických reakcí. V žaludku, v játrech, v očích, v potních žlázách… Tyto reakce jsou závislé na neuvěřitelném množství parametrů a vstupů, jako je např. genetika, mikrobi, bakterie, ale záleží také na druhu stravy, tekutin a tělesné činnosti. Je celkem jasné, že některé sekrety lidského organismu dovedou být neskutečně agresivní. Naštěstí se většina z nich vůbec na povrch těla nedostane a je součástí vnitřních pochodů a změn lidského těla. Přesto se setkáváme i s tím, jak některé sekrety, jako je pot, působí na všechno, s čím se tělo potká – oblečení, boty, rukavice, a také brýle.  V naší praxi se právě nejčastěji setkáme s lidským potem a s jeho účinky na brýle.

Podrobnější text najdete v časopisu Česká oční optika červen 2009.

 

Autor:  Ivan Vymyslický  

    [ Katalog firem ]

Optik Studio

Refrakční diagnostika CARL ZEISS, aplikace kontaktních čoček i barevných ...

Optika Karel Runge

Zabýváme se kompletní péčí o zrak a profesionálním a individuálním přístupem ...

Oční optika Emília Malinová

Provoz oční optiky, prodej brýlí a kontaktních čoček včetně jejich ...

Oční optika Sejvalová Marta

Prodej brýlových obrub a slunečních brýlí, servis a opravy. Měření zraku.

Lentia-Optik

Provoz oční optiky, prodej brýlí, brýlových obrub, slunečních brýlí a jejich ...

Fokus Optik, a.s., Karlovy Vary

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0605 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.