Otázek, které se v souvislosti s takto vyřešenou reklamací objeví, je celá řada. Vyjmenujme alespoň některé z nich:
• Je tato reklamace skutečně správně posouzena?
• Je možné posoudit, zda má zákazník agresivní pot?
• Existuje nějaká stupnice agresivity lidského potu?
• Bude se tato situace u zákazníka opět opakovat?
• Není to poradenská chyba optika při výběru obruby?
• Není to chybný výrobek, a tudíž zodpovědnost nese dovozce?
• Jak to řeší legislativa a technické normy?
V lidském těle probíhají denně tisíce různých chemických a biologických reakcí. V žaludku, v játrech, v očích, v potních žlázách… Tyto reakce jsou závislé na neuvěřitelném množství parametrů a vstupů, jako je např. genetika, mikrobi, bakterie, ale záleží také na druhu stravy, tekutin a tělesné činnosti. Je celkem jasné, že některé sekrety lidského organismu dovedou být neskutečně agresivní. Naštěstí se většina z nich vůbec na povrch těla nedostane a je součástí vnitřních pochodů a změn lidského těla. Přesto se setkáváme i s tím, jak některé sekrety, jako je pot, působí na všechno, s čím se tělo potká – oblečení, boty, rukavice, a také brýle. V naší praxi se právě nejčastěji setkáme s lidským potem a s jeho účinky na brýle.
Podrobnější text najdete v časopisu Česká oční optika červen 2009.
Autor: Ivan Vymyslický
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.