4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Soudní znalec v optice: reklamace v praxi II.

30. 6. 2009

„Vážený zákazníku, reklamaci Vám s politováním nemůžeme uznat jako oprávněnou, protože k poškození obruby došlo Vaším agresivním potem.“ V poslední době jsem již viděl takto vyplněný reklamační protokol a takto vyřešenou reklamaci několikrát.

 

Otázek, které se v souvislosti s takto vyřešenou reklamací objeví, je celá řada. Vyjmenujme alespoň některé z nich:

• Je tato reklamace skutečně správně posouzena?
• Je možné posoudit, zda má zákazník agresivní pot?
• Existuje nějaká stupnice agresivity lidského potu?
• Bude se tato situace u zákazníka opět opakovat?
• Není to poradenská chyba optika při výběru obruby?
• Není to chybný výrobek, a tudíž zodpovědnost nese dovozce?
• Jak to řeší legislativa a technické normy?

V lidském těle probíhají denně tisíce různých chemických a biologických reakcí. V žaludku, v játrech, v očích, v potních žlázách… Tyto reakce jsou závislé na neuvěřitelném množství parametrů a vstupů, jako je např. genetika, mikrobi, bakterie, ale záleží také na druhu stravy, tekutin a tělesné činnosti. Je celkem jasné, že některé sekrety lidského organismu dovedou být neskutečně agresivní. Naštěstí se většina z nich vůbec na povrch těla nedostane a je součástí vnitřních pochodů a změn lidského těla. Přesto se setkáváme i s tím, jak některé sekrety, jako je pot, působí na všechno, s čím se tělo potká – oblečení, boty, rukavice, a také brýle.  V naší praxi se právě nejčastěji setkáme s lidským potem a s jeho účinky na brýle.

Podrobnější text najdete v časopisu Česká oční optika červen 2009.

 

Autor:  Ivan Vymyslický  

    [ Katalog firem ]

WILENS spol. s r.o.

Kontaktní čočky konvenční, měsíční, jednodenní. Multifunkční a peroxidové ...

NEOMED s.r.o.
Distributor kontaktních čoček a jejich příslušenství, farmaceutické ...

Eiffel optic, Praha - Průhonice

Prodej a zhotovování brýlí, nejmodernější způsob korekce zrakových vad ...

Oční optika Retina

Oční optika - prodej dioptrických brýlí, slunečních brýlí a doplňků ...

Fokus Optik, a.s., České Budějovice

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

OPTIA, a.s. (Šumperk)

Velký výběr značkových brýlových obrub, brýlová skla všech typů, sluneční ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0292 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.