4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

SILMO 2004

11. 12. 2004

22.–25. 10. 2004, Porte de Versailles, Paříž Veletrh SILMO, pořádaný v srdci jednoho z nejvýznamnějších světových měst módy, je stabilním favoritem v kalendáři optických veletrhů.

 

 

Úspěšnost letošního 37. ročníku veletrhu dokládají následující čísla: 1 003 vystavovatelů (z toho 68 % zahraničních) představilo své novinky na výstavní ploše 75 000 m2  ve 3 halách. Módní trendy na rok 2005, značkové obruby, novinky z oblasti kontaktologie, přístrojů a zařízení i vybavení pro prodejny oční optiky zhlédlo 42 759 návštěvníků, z nichž 22 270 (52,1 %) bylo z Francie a 20 489 (47,9 %) ze zahraničí.

Nepopiratelný je také neustálý rozvoj a růst veletrhu. Příjemné obchodní prostředí, které každý rok přitahuje na Silmo řadu špičkových výrobců, je výsledkem kvalitního zastoupení velkých odběratelů z celého světa.

 

Letošní „FÓRUM“ bylo věnováno trendům v oblasti slunečních brýlí. Místo, ve kterém se konalo, působilo značně sugestivně, neboť připomínalo prosvětlený tunel. Vystavovatele i návštěvníky tak mohly zaujmout tyto tři výrazné trendy:

- Trend „Buď chic“ (CHIC), tedy synonymum pro vytříbenou eleganci. Výrobci vychází z faktu, že 64 % lidí, kteří nosí sluneční brýle, požadují výrobek, jež je „odlišný“, originální a nápaditý.

- Trend „Zvolni, nenech se vystresovat“ (NO STRESS), neboť lidem jde o krásu, o to, aby se dobře cítili a hezky, moderně vypadali.

- Trend „Prožívej štěstí“ (BE HAPPY), který klade důraz především na účel použití, design a barvu (nezvyklé kombinace barev a tvarů jsou výzvou ke hře) a vyzdvihuje radostné chvíle a dobrodružné prožitky.

 

Soutěž SILMO D’OR - velká mezinárodní soutěž technologie a módních trendů - oslavila letos 10. výročí konání v kouzelných prostorách Musée des Arts Forains v prostředí plném kolotočů, pouťových atrakcí a voskových figurín. Kreativitu vystavovatelů a technologické novinky ocenila porota prestižní cenou Silmo d‘Or 2004 celkem v 11 kategoriích.

 

V kategorii Sluneční a módní brýle: GOLD & WOOD za model STAR

V kategorii Brýle pro děti a dospívající mládež: ASPEX za model EASYTWIST

V kategorii Přístroje, nářadí a materiály: ESSILOR za produkt ESSILOR KAPPA CT

V kategorii Optické přístroje: MEDAS SA za produkt KOWA

V kategorii Marketingové a obchodní prostředí: ZENKA za produkt KIT PLV

V kategorii Brýlové čočky: HOYA za model HOYALUX Id

V kategorii Kontaktologie: JOHNSON & JOHNSON za produkt ACUVUE ADVANCE with hydraclear

V kategorii Přístroje pro krátkozrakost: TELESENSORY za model PICO

V kategorii Sportovní brýle: LOGO za model PANORAMA de TAG HEUER

V kategorii Obruby - technologická inovace: Design MARKUS T za model ME MARKUS T;

NICO za model RACING

V kategorii Optické obruby - styl, design: dámské obruby - JF REY za model JF 2109, pánské obruby - THEO za model LD 5S

Poprvé byla letos udělena cena The Optical World Symposium Award, laureátem se stal OPTOTECH za produkt Smart LAB.

 

Novinky a trendy v oblasti brýlových obrub pro nadcházející sezónu

 

- Obruby od renomovaných návrhářů - Chanel bude například pracovat s pastelovými barvami a třpytkami ve tvaru obočí na horní části obruby, Gucci volí styl velkých obrub, prosté tvary i barvy a klade důraz na lehkost, proto spodní část skel přidržuje nylon, Nina Ricci se inspiruje 80. léty.

- Obruby v městském stylu - firma Axebo například zvolila typ „chameleon“, kdy měníte barvu dle prostředí a nálady, společnost Faconnable se představila s obrubami ve tvaru půlměsíců, které nesou slovo měsíc už ve svém názvu. Firma Parasite představila stejnojmenné obruby, jejichž originalita spočívá v tom, že stranice nekončí za uchem nositele, ale rozdvojuje se do tvaru vidlice a opírá se o obličej v oblasti spánku.

- Obruby ve stylu retro-futurismu se inspirují technem a oslovují tzv. „matrixovou generaci“. Využívají kontrastu čistých, technicky dokonale vytvořených linií zkombinovaných s křiklavými barvami. Společnost Eye‘DC se například zaměřila na obruby pro děti ve věku 7-12 let a upoutá nápaditými, veselými barvami a na obrubu přidává, jak je u této značky zvykem, postavičku žabky, případně malé čertovské růžky.

- Obruby ve stylu hyperaktivity, tedy ty, které jsou známkou pohody, ale zároveň vysoké profesionality, proto mají dynamické linie. Společnost Jee Vice se například zaměřuje na obruby pro ženy, které se pohodlně nosí, jsou moderní a lehké, proto vhodné především pro sport, Adidas také vychází vstříc sportovcům a přidává k brýlím obecně celou řadu doplňků - systém, který zabraňuje zamlžování brýlí, nosnice mezi skly je možné ohýbat dle Vaší potřeby, je možné odejmout sedla.

 

V módě začínají být opět řetízky na brýle, se kterými si návrháři vyhrají (vytvářejí je z korálků, inspirují se faunou a flórou Afriky, používají stříbro.

 

Jak jsme Vás v minulém čísle informovali, letecký zájezd na SILMO 2004 vyhrála v soutěži vyhlášené zastoupením veletrhu SILMO v ČR slečna Štěpánka Zdvořáčková. Do Paříže ji doprovázela paní Věra Hoblová, vedoucí prodejny AXIS OPTIK v Mariánských Lázních. Výherkyni jsme požádali o krátký rozhovor.

 

Jak jste zareagovala na zprávu o výhře?

Nevěřila jsem.

 

Čtete časopis Česká oční optika pravidelně, nebo to byla náhoda?

Časopis mám nyní předplacený a čtu jej pravidelně.

 

Jaké jsou Vaše první dojmy z procházek po Paříži?

Paříž je krásná, těžko popsatelná, prostě ji musíte vidět. Dostatek prostoru pro volný čas a zábavu propletený přírodou, fontánkami, spoustou kavárniček a míst k odpočinku. Moc se mi také líbilo, jak jsou francouzští muži upravení, navonění a starají se o sebe a své děti.

 

Co Vás zaujalo na veletrhu Silmo?

Nejvíc mě zaujalo nápadité řešení odpočinkové zelené plochy s obrovskými brýlemi pro unavené a hladové návštěvníky.

 

Jak na Vás zapůsobilo pojetí ceremoniálu předávání Zlatých cen Silmo?

Předávání zlatých cen Silmo jiskřilo úžasnou atmosférou. Celý galavečer probíhal v  naprosto spontánní a zároveň netradiční atmosféře dané prostředím - jako Benátská noc.

 

Co si z Paříže odvážíte jako optik a co jako turista?

Jako optik - turista jsem si přivezla stovky fotek a zážitků z denní i noční Paříže. Chtěla bych poděkovat všem zúčastněným za krásně strávené dny v Paříži. A zejména paní Zuzaně Šubrtové (z Active Communication, zastoupení veletrhu SILMO v ČR - pozn. red.) za laskavou péči a milou společnost.

 

Obě výherkyně se na veletrhu setkaly i s ing. Bohuslavou Knopovou z a.s. Veletrhy Brno, která v Paříži již tradičně reprezentovala brněnský veletrh OPTA. I paní Knopová nám odpověděla na pár otázek.

 

Jak hodnotíte účast veletrhu OPTA na letošním SILMU?

Velice kladně. Je příjemné se opět po roce potkat se známými obchodními partnery, se kterými se zde vídáme pravidelně, přičemž z některých z nich se za ta léta stali už přátelé. Zároveň se tady navazují nové kontakty s lidmi z celého světa. Každý rok je SILMO jiné a něčím zajímavé. Těší mě, že už se v optickém světě o veletrhu OPTA hodně ví a že řada návštěvníků veletrh OPTA zná anebo se o něj zajímá, ba co víc, cíleně nás na veletrhu SILMO vyhledává.

 

Nacházíte na SILMU inspiraci pro veletrh OPTA? ...nebo jinak: Zaujala Vás nějaká novinka či zajímavost natolik, že jste si řekla: „Tak tohle chci mít v Brně...?“

Určitě. Letos mě např. zaujalo „FÓRUM TRENDŮ“, které působilo neuvěřitelně příjemně, svěže a originálně. Kreativita, grafika a barevnost byly skvělé. Byl zde cítit „duch" bohémské Paříže. Ve třech sektorech mohli návštěvníci zhlédnout: „CHIC TREND“ - nabídka pro uživatele, kteří preferují originální a sofistikované brýle „NO STRESS TREND“ - nabídka pro náročné uživatele, kteří vyhledávají kvalitu, kladou důraz na estetický vzhled, chtějí se dobře cítit, vyžadují perfektní Up-to-Date design a dokonalé konstrukční řešení a „BE HAPPY TREND“ - nabídka pro uživatele, kteří se radují ze života a chtějí, aby i jejich brýle přispívaly k jejich každodenním radostem a příjemným pocitům svým designem a hravými až nápadnými barevnými odstíny. Nositelé bývají dobrodružné povahy, vyhledávají stále nové impulzy a příjemné prožitky.

 

Také se mi líbilo řešení odpočinkové zóny pro návštěvníky. Grafika letošních informačních materiálů pro vystavovatele, návštěvníky i novináře byla v jednotné hráškově zelené teplé barvě. Organizátoři veletrhu dotáhli barevnou „image" veletrhu SILMO k absolutní dokonalosti. Hrášková zeleň provázela návštěvníka doslova na každém kroku - v barevném tónu jarní zeleně byl informační navigační systém v pavilonech, koberce v pasážích, v zeleném tónu byl laděn VIP club a oddechová zóna ve tvaru schodků pyramidy byla rovněž potažena zeleným kobercem. Na jednotlivých stupíncích byly obrovské barevné makety brýlí a mezi těmito brýlemi (co do velikosti jistě z Guinessovy knihy rekordů) posedávali nebo polehávali znavení návštěvníci. Oáza klidu uprostřed hektického veletrhu.

 

Vzpomenete si na něco, co se Vám naopak nelíbilo?

Nevzpomínám si.

 

Do Paříže jezdíte pravidelně - můžete se s našimi čtenáři podělit o nejsilnější „turistický“ zážitek?

Paříž je krásné město se svojí osobitou atmosférou, kterou nikde jinde necítím. Mám zde svá oblíbená místa jako např. Montmartre, Sacre Coeur a Place du theatre. Turisté zde mají tolik co obdivovat, že se sem dá jezdit pořád. Líbí se mi, že organizátoři galavečera Zlaté SILMO každý rok vybírají v Paříži jiné místo konání. Letošní galavečer v Muzeu pouťových atrakcí a kolotočů byl dle mého soudu skvostný. Také jsem se povozila na historickém kolotoči, zahrála koňské dostihy a ochutnala cukrovou vatu. V době veletrhu SILMO však bohužel není čas na procházky po městě.

 

Více informací najdete v časopise Česká oční optika, prosinec 2004.

 

Autor:   redakce  

    [ Katalog firem ]

Oční optika Iva Čermáková

Prodej a opravy brýlových obrub, korekčních čoček a slunečních brýlí.

OPTIA, a.s.

Sdružujeme 27 špičkových očních optik a 10 aplikačních středisek kontaktních ...

STUDIO LENS Oční optika RNDr. Bc ...

Brýlové obruby MEXX, FLAIR, HUGO BOSS, MENRAD, OPD. Individuální centrace ...

Oční optik, Vladimíra Janečková

Bohatý výběr dioptrických brýlí ve všech cenových relacích vč. doplňků ...

LP OPTIK - Lenka Pušová

Prodej dioptrických a slunečních brýlí, brýlových obrub, kontaktních čoček a ...

Oční optika Irma Nováková

Široký sortiment brýlových obrub, korekčních brýlových čoček a slunečních ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0433 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.