Chodec, který má na sobě reflexní pruhy, je vidět na vzdálenost 200 metrů.
Foto: Eva Klapalová
Zopakujme si na úvod fakta.
Na jakou vzdálenost vidí řidič nás, chodce, podle barvy našeho oblečení?
Modrá barva - 18 metrů.
Červená barva - 24 metrů.
Žlutá barva - 37 metrů.
Bílá barva - 55 metrů.
Reflexní materiál - 200 metrů.
Co to pro nás jako chodce znamená?
1. Dávat na sebe pozor. (Tuto poučku, spolu se třemi základními slovy Pozdravit, Poděkovat, Poprosit, nám vpravovaly do hlavy naše babičky nebo maminky, takže ji není třeba vyslovovat nahlas.) Pokud máme rádi klasickou, léty prověřenou černou tajemnou barvu, není od věci zkombinovat ji s výraznou šálou či kabelou (doporučili by ti, kteří uvažují o módě).
2. Reflexní pruhy. Jako individuálně myslící dospělé bytosti bychom tuto variantu asi těžko rozdýchávali (asociace s kolektivním oblékáním do modrých/červených trenýrek v době komunismu je stále přítomna v živé paměti...). Takže pro nás dospělé platí varianta 1. Pokud však máte rádi reflexní prvky, používejte je. (Nebojte se, zatím netvoříte dav, ale individuality.) Pokud jde však o děti, rodič si přeje obojí: estetiku i ochranu potomka. Pro děti tedy jakékoliv reflexní prvky, které jim připadají jako hra (asi máte vyzkoušeno - náplasti nebo okluzory neberou děti jako něco, čeho se bojí, ale jako hru, když mají tyto pomůcky na sobě kresby).
Kampaň Nebuďte neviditelní spustil na zimní měsíce Dopravní podnik města Brna spolu s Besipem a Policií ČR. Chtěl jí upozornit na neviditelnost v době zimních měsíců - chodce, ale i řidiče, a to jak automobilů, tak MHD.
Autor: Eva Klapalová
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.