Opti Mnichov
Foto: Aleš Sirný
V lednovém termínu 15.–17. 1. prošlo branami nového výstaviště na okraji Mnichova 20 700 lidí (v roce 2009 to bylo 19 700). Optimistická nálada z budoucího vývoje ekonomického klimatu panovala u návštěvníků i vystavovatelů, kterých do bavorské metropole přijelo 434. Prezentace výrobků a služeb prakticky pokryly kompletní optický a oftalmologický trh, ve čtyřech pavilonech vystavovatelé lákali na obruby, čočky, neotřelý design, nové technologie, materiály, přístroje či programy usnadňující komunikaci mezi optikem a zákazníkem.
„Veletrh Opti šířil optimismus a šarm,“ uvedl spokojený Dieter Dohr, výkonný ředitel a prezident pořádající společnosti GHM Gesellschaft für Handwerksmessen mbH. „Pozitivní nálada, která přetrvávala po celé tři dny veletrhu v Mnichově, posunula trh směrem vpřed a dala mu sílu na následujících 365 dní,“ shrnul Dohr. Zároveň dodal, že zvyšující se zájem o designovou stránku brýlí bude silným magnetem do budoucna.
Nové výstaviště v Mnichově má 16 pavilonů, veletrh Opti se konal v posledních čtyřech pavilonech. Návštěvníci, kteří na veletrh přijeli městskou hromadnou dopravou, museli urazit poněkud delší trasu k hlavnímu vstupu, evidentně jim to ale nevadilo, protože posléze s ochotou přistupovali k informačním panelům, kde odpovídali na otázky týkající se veletrhu a oboru optiky. Že si veletrh vydobyl jméno i za hranicemi Německa, potvrdil zmíněný průzkum, největší nárůst oproti minulým ročníkům byl zaznamenán u návštěvníků z Velké Británie, Itálie, Polska, Ruska, Izraele, Turecka, nechyběli ani zástupci České republiky a Slovenska.
Veletrh provázely oborově zaměřené semináře, poprvé v historii veletrhu probíhaly některé z nich souběžně s anglickým výkladem. Téměř polovina návštěvníků si nenechala ujít alespoň jeden seminář z oblasti marketingu, technologií nebo problematiky sportu a očních vad. Mezi expozicemi společností bylo možné spatřit mnoho mladých lidí s ambicemi stát se optiky a optometristy, v čemž jim veletrh Opti Mnichov nesporně posloužil. Nicméně i profesionálové využili veletrh k výměně poznatků a k nahlédnutí do kreativního myšlení začátečníků a studentů.
„Byli jsme rádi, že dokonce i první den ráno bylo v pavilonech rušno,“ řekl spokojeně Thomas Truckenbrod, ředitel Německé asociace očních optiků (ZVA). „Nejenom já, ale i kolegové byli nadšeni ze zvládnuté organizace veletrhu. Proto nabádám všechny optiky, aby si do svých diářů zapsali datum příštího ročníku,“ vybízel Truckenbrod k návštěvě Opti‘11. Konat se bude ve dnech 28.–30. ledna 2011.
Autor: Aleš Sirný
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.