4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Direct marketing ako nástroj komunikácie so zákazníkom v očnej optike

10. 2. 2007

Určite sa už každý z vás v optike zamyslel nad dôvodom, prečo zákazníci tovar nekúpia u vás, ale niekde inde. Určite jedna z najčastejších odpovedí by bola – kvôli cene. Zdanie však môže klamať.

 

Častokrát vychádzame len z informácií, ktoré dostaneme, mnoho zákazníkov nám vôbec nedá žiadnu spätnú väzbu, prečo sa rozhodli pre nákup v inej optike. Zo štatistického prieskumu uskutočneného na relevantnej vzorke spotrebiteľov vyplývajú nasledovné dôvody, prečo zákazníci danú komoditu nekúpia v prvom obchode, ale hľadajú iné alternatívy:

→ 92 % zákazníkov má pocit, že sa im nevenuje dostatočná pozornosť,
→ 88 % zákazníkov nevidí žiadnu iniciatívu zo strany predávajúceho,
→ 81 % zákazníkov nemá pocit, že sa predávajúci snaží vcítiť do ich pozície a pochopiť ich potreby,
→ 67 % zákazníkov má pocit, že ich predávajúci neberie vážne,
→ 59 % zákazníkov má pocit, že sa s nimi nejedná čestne,
→ 17 % zákazníkov – lebo konkurencia je lacnejšia.

Z týchto informácií je jasné, že pre prácu so zákazníkmi sa nám otvára široké „pole neorané“ – skrátka máme ešte čo robiť, aby sme si zákazníkov naučili chodiť k nám do optiky pravidelne a vtedy, keď to potrebujeme. Všetkým nám je jasné, že hovoríme o veciach, ktoré sa nedajú zrealizovať tak povediac z večera do rána. Podstatou všetkého je predovšetkým vytvoriť si a cielene budovať dobré a korektné vzťahy so zákazníkmi, čo je samozrejme dlhodobá záležitosť. Keď do tejto práce zahrnieme trochu psychológie a teórie, upozorním na dôležitú skutočnosť. Našim cieľom pri budovaní vzťahov so zákazníkmi je samozrejme v konečnom dôsledku nejaký finančný efekt, musíme však na tom pracovať pomaly a cielene.

Na budovanie vzťahov so zákazníkmi máme viacero možností, dnes si skúsime niečo povedať o direct marketingu ako o veľmi účinnej a zatiaľ v optike pomerne málo využívanej forme komunikácie. Povedzme si, čo to skutočne direct marketing je – jedná sa o priamu komunikáciu firmy s vybranými zákazníkmi alebo potenciálnymi zákazníkmi, ktorí sú informovaní o skutočnostiach uspokojujúcich ich potreby, zvyklosti a návyky.
Najskôr sa však pozrime na našu východiskovú situáciu:
→ konkurencia neustále rastie, s príchodom a rastom medzinárodných reťazcov bude tlak omnoho vyšší,
→ cenová vojna,
→ zvýšený tlak na optiky zo strany zákazníkov,
→ väčší profit prinášajú súčasní zákazníci,
→ rast negatívnej reakcie zákazníkov na mediálnu reklamu (aj keď sa podľa nej podvedome riadia),
→ nové typy spotrebiteľov (s vyššími nárokmi na informácie a doplnkové služby),
→ vzrastajúca informovanosť zákazníkov,
→ požiadavky na individualizáciu,
→ pokles osobného kontaktu so zákazníkmi.

Více informací najdete v časopisu Česká oční optika únor 2007.

 

Autor:  Zdenka Sivičeková  

    [ Katalog firem ]

Eyes Optik, s.r.o.

Kompletní sortiment oční optiky.

Zelená - OPTIKA s.r.o.

Zhotovení a prodej dioptrických i slunečních a sportovních brýlí, kompletní ...

Fokus Optik, a.s., Jablonec nad Nisou

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

K-OPTIK Ivana Křivková

Prodej, zhotovení a opravy brýlí. Prodej slunečních brýlí a brýlí Polaroid ...

Oční optik Hana Patočková

Prodej brýlí, čoček, brýlových pouzder a čisticích prostředků.

AXEL OPTIK s.r.o.

Kompletní služby oční optiky.

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.1162 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.