Únorový veletrh OPTA 2011 se zaměří na teenagery
Foto: Jiří Zach
Význam nejmladší zákaznické skupiny na českém trhu oční optiky stále roste. Teenager zpravidla sahá po určitém typu značky brýlí, preferuje společnou značku s oblečením, sportovními potřebami, taškami a jinými módními doplňky. Často inklinuje k výraznější barevnosti, která je většinou pro každou sezónu jiná, a snaží se o to, aby brýle vyjadřovaly určitý životní styl. Teprve na druhém místě je funkčnost a užitkové vlastnosti brýlí.
Jak pestrá je v obchodech nabídka pro teenagery?
„Nabídka pro teenagery je v optikách rozhodně širší, než bývala, ale ještě stále jsou zde značné rezervy,“ soudí Alice Tobolková, jednatelka společnosti Aglaja s. r. o. – velkoobchodu s optickým zbožím. „Spousta optiků se raději zaměřuje na klientelu nositelů progresivních čoček a segment dětských a juniorských brýlí jim nepřipadá finančně tolik zajímavý. Ale je potřeba si uvědomit, že kdo se dnes nebude naplno věnovat věkové kategorii dětí a juniorů a neupoutá je něčím zajímavým, nevychová si stálé zákazníky, kteří se mu budou do obchodu vracet v následujících třiceti letech jeho podnikání. Návratnost investice je zde sice delší, zato téměř jistá,“ je přesvědčena Alice Tobolková.
Výběr brýlí pro teenagery ztěžuje problém velikosti. Anatomie hlavy v tomto období prochází největší proměnou a velikostní škála obrub pro teenagery sahá v závislosti na tělesných proporcích a vyspělosti konkrétního zákazníka od dětských až po dospělé modely. Ne každý optik má v zásobě tak rozmanitou nabídku modelů, aby poskytl všem náctiletým v jejich konkrétní velikosti skutečně široký výběr. Ale je v jeho zájmu, aby se o to alespoň pokusil, a většina optiků si to také uvědomuje.
Společnosti Aglaja, MARE a EYE 2000 pro teenagery
Společnost Aglaja vychází optikům vstříc velmi širokou škálou modelů určených teenagerům a mládeži. Na veletrhu OPTA 2011 představí dětské kolekce Kauli, Grant Junior a Converse Junior ve velikostech 34–48, pro mladistvé nabízí kolekce Energie, Good Times a Converse Backstage a limitovanou edici Converse Heritage v retro stylu ve velikostech 42–52.
Společnost MARE na český trh dodává italské antialergické ocelové obruby s minimální hmotností. Tyto „neviditelné“ ocelové obroučky jistě uspokojí jak řadu mladých zákazníků, tak rodiče, kteří nákup financují a preferují vysokou funkčnost a kvalitu.
Teenageři, kteří stále vnímají dioptrické brýle jako handicap a touží po ještě nenápadnějších modelech, přivítají nabídku společnosti EYE 2000 z kolekce Minima junior. Jde o brýle vrtané, ale velmi spolehlivé a bezpečné s unikátní patentovanou konstrukcí.
Setkání profesionálů oboru oční optiky, optometrie a oftalmologie začíná v pátek 25. února 2011 v 9 hodin a potrvá do neděle 27. února 2011.
Více informací naleznete na stránkách www.bvv.cz/opta.
Redakčně kráceno
Zdroj: Veletrhy Brno, a.s., tiskové oddělení
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.