4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Veletrh OPTA nadále úspěšný

23. 6. 2010

Dějištěm 16. ročníku mezinárodního veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA se stal nový multifunkční pavilon P, který pod svou střechou soustředil výstavní část i kompletní doprovodný program.

Interiér modelového stánku Oční optika 3000.

Originální velikost  Interiér modelového stánku Oční optika 3000.

Foto: Jiří Zach

Interiér modelového stánku Oční optika 3000. Model z kolekce Osmany Laffita Eyewear.

 

Navzdory nepříznivé ekonomické situaci k veletrhu zůstala loajální naprostá většina vystavovatelů. Představilo se 195 vystavujících firem z 26 zemí, které na výstavní ploše 4 000 m2 prezentovaly nabídku 240 značek. Také návštěvnost zůstala na úrovni posledních ročníků - nabídku vystavovatelů si v průběhu 3 dnů prohlédlo 5 566 registrovaných návštěvníků z 27 zemí. Podíl zahraničních návštěvníků činil 16,71 %. OPTA 2010 svým rozsahem i kvalitou nabídky potvrdila pozici vedoucího optického veletrhu v zemích střední a východní Evropy.
U příležitosti 16. ročníku veletrhu OPTA se uskutečnil 3. kongres celoevropského vzdělávání v optometrii. Tradičního setkání se zúčastnilo 85 vysokoškolských pedagogů a dalších odborníků z 23 zemí, kteří jednali o spolupráci mezi univerzitami a harmonizaci evropského vzdělávání v oboru optometrie. Současně se v Brně sešel výkonný výbor Evropské rady optometrie a optiky ECOO.
Veletrh OPTA navštívily některé známé osobnosti, mj. návrhář Osmany Laffita, který zde na podporu značky Osmany Laffita Eyewear uspořádal módní přehlídku.

Oceněné exponáty TOP OPTA 2010

1.DAY ACUVUE® TruEye™
První jednodenní jednorázové silikon-hydrogelové kontaktní čočky na světě.
Výrobce: VISTAKON®, Division of Johnson & Johnson Vision Care, USA
Vystavovatel: Johnson & Johnson, s.r.o., Vision Care

Impression Ergo FreeSign
Individuální pracovní brýlová čočka přizpůsobená podle požadavků a preferencí na vidění.
Výrobce: Rodenstock GmbH
Vystavovatel: Rodenstock ČR s.r.o.

SL SCAN-1
SL SCAN-1 jako první na světě nabízí možnost použití technologie OCT na štěrbinové lampě. Přístroj obsahuje OCT se spektrální Fourierovou analýzou a umožňuje rychlé a snadné vyšetření předního a zadního segmentu oka.
Výrobce: Topcon Corporation Japan
Vystavovatel: GEODIS BRNO s.r.o.

Brýlová obruba LUDWIG ROSENBERGER, model LR
Brýlová obruba bez pevných spojů a šroubů z dílny designéra Ludwiga Rosenbergera.
Výrobce: BODE DESIGN VERTRIEBS GmbH
Vystavovatel: AGLAJA s.r.o.

Oční optika 3000

Jednou z aktivit Společenstva českých optiků a optometristů na veletrhu OPTA 2010 byl modelový stánek optimálně navržené prodejny oční optiky s názvem Oční optika 3000. Současní i budoucí majitelé očních optik mohli vidět díky práci renomované designérské firmy, jak nejlépe spojit design a funkčnost pro dobrý pocit zákazníka. „Duchovním otcem“ projektu Oční optika 3000 je viceprezident Společenstva Ing. Ivan Vymyslický.

Proč vznikl stánek Oční optika 3000?
Naší představou bylo přinést na veletrh OPTA něco nového. Cílem tohoto projektu bylo ukázat očním optikům, že mohou mít provozovnu na sto metrech čtverečních, která splňuje nejmodernější nároky z hlediska osvětlení produktových panelů, jejich logického rozmístění podle druhu materiálu i kategorie předpokládaného uživatele. Také jsme chtěli ukázat optimální podobu zázemí - refrakční místnosti, kde brýle pro zákazníka vznikají.

Co konkrétně je u českých optiků překážkou pro optimální design jejich prodejen?
Typickou chybou českých optik je špatné osvětlení zboží, ať už mluvíme o přesvětlení či nedostatečném osvětlení produktů. Prodejní místnosti bývají doslova přeplácány reklamami výrobců, což spolu se samotnou ergonomií rozmístění produktů zhoršuje intuitivní orientaci zákazníka v prostoru optiky.

Jak jste zajistili projekt Oční optika 3000 po organizační a finanční stránce?
Správně dodáváte ono „finanční“, protože každá zajímavá myšlenka stojí samozřejmě na penězích. V prvé řadě jsme oslovili tuzemské i zahraniční firmy, které se pohybují na českém trhu, zdali by se nechtěly na tomto projektu podílet. Následně jsme vstoupili do jednání s brněnskou veletržní správou o nějakém cenovém kompromisu za pronajatou plochu a také jsme oslovili designérskou firmu, jež by byla schopna zařídit stánek potřebným nábytkem. Vzhledem k jisté prestiži tohoto stánku poskytli oslovení výrobci a dovozci obrub pro výstavu nejen své výrobky, ale i finanční příspěvek na doplnění úhrady potřebných nákladů.

Má tato idea „optimální“ oční optiky základ ve zkušenostech ze zahraničních veletrhů?
Samozřejmě, že s tímto nápadem nejsme úplně originální a že jsme se nechali inspirovat zahraničními expozicemi, nicméně na zahraničních veletrzích stojí u zrodu takových vzorových expozic v drtivé většině sám výrobce. To však znamená, že nejsou tak komplexně pojaté jako Oční optika 3000, která má podstatně osvětovější a méně komerční ráz a ukazuje obecné principy designu prodejny nezávisle na sortimentu.

Dá se realizace projektu Oční optika 3000 chápat tak, že čeští provozovatelé očních optik jsou v designu svých prodejen neúspěšní?
Tak to určitě ne. V České republice existuje spousta krásných a účelně zařízených prodejen, které respektují všechny současné trendy provozování oční optiky, je tu však i dost takových provozoven, které mají v této oblasti co dohánět. Oční optika 3000 mohla prodejcům posloužit k tomu, aby se odstraněním třeba jen drobných designérských chyb dostali na evropskou úroveň.

Organizovali jste návštěvu studentů středních a vysokých škol v oboru optika a optometrie, tedy budoucích majitelů očních optik?
Samozřejmě, že jsme tuto podstatnou cílovou skupinu oslovili a na stánek Oční optiky 3000 přijeli studenti z Brna, Prahy, Bratislavy i Košic.

 

Autor:   redakce  

    [ Katalog firem ]

Fokus Optik, a.s., Praha 6

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Fokus Optik, a.s., Brno 2

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Optika Krchňák

Prodej brýlových obrub a čoček, slunečních brýlí, pouzder a doplňků.

Oční optika Leštáková

Prodej dioptrických i slunečních brýlí, brýlí pro děti, kontaktních čoček a ...

GrandOptical, Most Central

Měření zraku, široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových i ...

GrandOptical, OC Olympia Plzeň

Široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových čoček a ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0691 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.