4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Reklamace v praxi

5. 2. 2013

Reklamace a stížnosti jsou součástí života každého podnikatele. Ekonomická situace nahrává tomu, aby zákazník reklamoval i věci, které mu dříve nestály za námahu. Reklamací přibývá a přibývat jistě ještě bude.

Škrábance na dolní části očnice

Originální velikost  Škrábance na dolní části očnice

Foto: archiv autora

Škrábance na dolní části očnice Škrábance na čočce

 

 

Tentokrát jsem vybral krátkou ukázku několika reklamací, při nichž bylo složité a nejednoznačné prokázat mechanické poškození zákazníkem.

 

Reklamace č. 1

 

Jedná se o celokovové brýle známé značky. Zákazník není spokojen s odlupující se povrchovou vrstvou na některých místech brýlové obruby (viz přiložené obrázky).

 

Popis reklamovaných brýlí

 

• brýlová obruba nevykazuje žádné výrazné mechanické poškození, způsobené např. sednutím na obrubu či pádem;

 

• na brýlových čočkách lze vidět mechanické škrábance, které jsou jak na přední, tak na zadní straně, odpovídají používání a ne zrovna optimální údržbě (nejsou předmětem reklamace); • obruba nevykazuje žádné výrazné poškození vrstvy (galvanického povrchu barvy) mimo horní a dolní části očnice – jednoznačně jde o místa opotřebená neopatrným odkládáním brýlí;

 

• poškození povrchové vrstvy očnice je mechanické, na mnoha místech jsou hluboké škrábance; v těchto místech již došlo nebo následně dojde k odloupnutí galvanické vrstvy;

 

• poškození odpovídá délce používání brýlí, na povrchové úpravě ostatních částí brýlí nebyla shledána žádná jiná závada.

 

Závěr

 

Nejedná se o vadu materiálu, nejedná se ani o technologickou vadu. Uvedené poškození nebrání dalšímu používání brýlí. Doporučuji reklamaci posoudit jako neoprávněnou.

 

Zajímavostí u uvedené reklamace je to, že zákazníkovi byla tato závada díky ochotě a dobrým vztahům s dodavatelem dvakrát vyměněna bez sepsání řádného reklamačního protokolu (zamítnutí reklamace). Následně se ovšem zákazník domáhá odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, protože se jedná již o třetí reklamaci stejného problému. To, že zákazník reklamuje

uvedený problém 30 dnů před vypršením 24měsíční záruční doby, nepřekvapí.

 

Podrobnosti a celý text najdete v časopise Česká oční optika, č. 4, 2012.

 
    [ Katalog firem ]
Vegan spol. s r.o.
Distributor brýlových obrub a slunečních brýlí značek Tom Tailor, Vuillet ...

Oční optik - Zdeněk Adámek

Brýlové obruby světoznámých značek, brýlové čočky, pomůcky pro slabozraké ...

A. Schmied, s.r.o.

Výrobní závod optiky Silhouette, specializace na brýlové obruby a díly pro ...

Optik Go

Zhotovení korekčních brýlí na lékařský předpis i po změření zraku v naší ...

Oční optika Ivana Malečková

Prodej a opravy slunečních a dioptrických brýlí. Kontaktní čočky. Kompletní ...

Optika Iveta Pleyerová

Brýlové obruby světových značek od firem Sagitta, Encore, Tag Heuer ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0769 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.