Únorový veletrh OPTA ukáže, jaké brýle nosit v roce 2011
Foto: Jiří Zach
Ve spolupráci se Společenstvem českých optiků a optometristů (SČOO) jako spolupořadatelem veletrhu OPTA byla pro letošní ročník zvolena dvě zvýrazněná témata. Optickými pomůckami pro sport a volný čas se cíleně zabývala již OPTA
„Sportovec musí na svůj výkon kvalitně vidět, a tudíž potřebuje kvalitní a hlavně správně zhotovené brýle, stejně tak jako potřebuje dobré brusle nebo kvalitní jízdní kolo,“ říká člen výkonného výboru SČOO a známý polárník Vilém Rudolf, který se problematice kvalitního vidění při sportu a volnočasových aktivitách dlouhodobě věnuje.
Povědomí českých zákazníků o této nabídce podle něj v poslední době roste, ovšem osvěta je i nadále nezbytná. Spousta rekreačních sportovců totiž potřebu kvalitního vidění a ochrany zraku podceňuje a riskuje tak zdravotní problémy, ať už poškození zraku škodlivým UV zářením, nebo poranění oka nevhodně zvolenými brýlemi či minerálními čočkami. Při rychlých a kolektivních sportech je dokonalé vidění včetně periferního důležitou prevencí nebezpečných úrazů.
Sportovec s potřebou zrakové korekce přitom má dnes opravdu velký výběr. Design brýlových čoček prodělal převratný vývoj a zorné pole se značně rozšířilo i u brýlových čoček s vyšším počtem dioptrií. Materiály jsou vysoce bezpečné, odlehčené a téměř nerozbitné, navíc přizpůsobené různým druhům sportů. To vše ukáže i nabídka veletrhu OPTA.
Druhé zvýrazněné téma mládež a teenageři zviditelní nabídku oslovující tuto specifickou cílovou skupinu, jejíž význam na českém a slovenském trhu oční optiky stále roste. „Teenager jako zákaznická skupina je vnímán optickou veřejností velmi pozitivně. Je to skupina, která má již svůj vlastní rozum a většinou i ví, co chce. Mnoho značek a výrobců brýlí v teenagerech vidí své budoucí zákazníky a také je tak vnímá a hýčká si je,“ potvrzuje viceprezident SČOO Miloslav Otava.
Výrobci obrub proto mají brýle pro teenagery ve svém portfoliu velmi dobře zastoupeny a snaží se jim nabídnout velkou rozmanitost modelů a barev. Vyhovět požadavkům této skupiny je ovšem velmi náročné. Teenageři více než jiní zákazníci podléhají módním trendům a značkám a chtějí volbou brýlí vyjádřit svůj životní styl.
Dalším problémem je velikostní škála obrub, která se v závislosti na tělesných proporcích a vyspělosti teenagera pohybuje od dětských až po dospělé modely. Anatomie hlavy v tomto období prochází největší proměnou, navíc je u náctiletých třeba počítat s větší aktivitou a méně kvalitním zacházením s korekční pomůckou. Najít za těchto podmínek obrubu, která splní všechny požadavky na estetiku, funkčnost i kvalitu (a v neposlední řadě vyhoví finančním představám rodičů), je skutečně oříšek. Jak se s ním vypořádat, to optikům poradí i letošní veletrh OPTA.
Program přednášek poprvé i v neděli
Odborný doprovodný program se bude opět odehrávat přímo v pavilonu P. Novinkou je rozložení do dvou dnů. V sobotu na veletrhu proběhnou tradiční firemní prezentace a semináře. Na ně v neděli naváže cyklus odborných přednášek kreditovaných v rámci systému celoživotního vzdělávání. Garantem této části je Společenstvo českých optiků a optometristů a na programu jsou mj. přednášky věnované souvislosti vysokého krevního tlaku a vidění, možnostem korekce nepravidelného astigmatismu, otázkám rodinné anamnézy a vidění nebo ekonomice provozu oční optiky.
OPTA 2011 jako společenské setkání
Již v pátek 25. 2. proběhne ve vyhlášené Pivovarské restauraci na Mendlově náměstí Společenský večer OPTA se slavnostním zahájením veletrhu a zábavním programem.
V sobotu 26. 2. společenský program veletrhu pokračuje ve znamení neformální Afterparty. Po sedmé hodině večer se brány pavilonu P neuzavřou, ale jednání obchodních partnerů přejde ve volnou zábavu s hudbou a pohoštěním na stáncích. Prostor pavilonu bude upraven tak, aby návštěvníkům zajišťoval maximální pohodlí nejen při Afterparty, ale po celou dobu veletrhu. Těšit se lze na odpočinkové zóny, kavárny i nový orientační systém.
Soutěže
V průběhu Společenského večera budou vyhlášeny výsledky soutěže o nejlepší exponáty veletrhu TOP OPTA 2011. Novinkou letošního ročníku je soutěž TOP OPTA odborné veřejnosti, která z přihlášených exponátů určí ten nejlepší z pohledu hlasujících odborníků, a to napříč všemi kategoriemi soutěže. Pro vybraný exponát je možné hlasovat elektronicky týden před zahájením veletrhu, a to na hlasovacím portálu www.bvv.cz/opta. V pátek 25. 2. bude hlasování pokračovat přímo na označených stáncích v pavilonu P. Cenu TOP OPTA odborné veřejnosti získá exponát, který v součtu obou částí soutěže obdrží nejvíce hlasů.
Vystavovatelé
Na veletrhu letos nebudou chybět tradiční velcí vystavovatelé, jako jsou Sagitta, New Line Optics, Hoya Lens, Essilor - Optika, Mr. Gain, Metzler International, Omega Optix, Johnson & Johnson, Gafas, Geodis Brno, Neomed, Optiplast Eyewear, Sover, Strabilia, Novartis Oculus, Optika Čivice, Michal Němčanský a další. Na veletrh se vracejí například Optimum Distribution, Elsa optik, EYE 2000 aj. Zahraniční vystavovatelé přijedou například z Číny, Německa, Polska, Slovenska a Turecka.
Nezapomeňte! Setkání profesionálů oboru oční optiky, optometrie a oftalmologie začíná v pátek 25. 2. v 9 hodin.
Více informací naleznete na stránkách www.bvv.cz/opta.
Redakčně kráceno
Zdroj: Veletrhy Brno, a.s., tiskové oddělení
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.