Kampaň Bona Bolo (sleduj balón) chce pomoci při vyšetření zraku letos dalším 5000 jihoafrickým dětem
Zdroj: ZED_COMM
Děti, u kterých byly zjištěny refrakční vady, dostaly brýle s obrubami, kde je vyobrazena animovaná postavička žluté mluvící mořské houby Spongeboba, nebo obrubami Umbro.
Faith Chabedi, který vedl Jihoafrickou optometristickou asociaci a má program na starosti, konstatoval, že v oblasti, kde 80 % populace nemá zdravotní pojištění a mnoho dětí trpí refrakčními a dalšími nekorigovanými vadami zraku, si tato konkrétní snaha pomoct získala širokou podporu a ovlivnila životy mnoha lidí, hlavně těch chudších na venkově. Kampaň spustila společnost Nouveau Eyewear.
Na úspěšném výsledku kampaně se podílelo mnoho dobrovolníků – od oftalmologů přes optometristy, odborné lékařské pracovníky, studenty, učitele až po manažery. Ze společností pomáhaly při kampani Jihoafrická optometristická asociace, společnost Myoptics (distributor obrub Umbro a Nickelodeon v Jižní Africe) a Essilor (dodavatel čoček). Přesvědčovaly děti i dospělé, aby si nechali vyšetřit zrak.
V tomto roce bude kampaň pokračovat s cílem vyšetřit do konce roku 2011 dalších 5000 dětí. Letos začala 27. května v Carletonville na jihu od Johannesburgu, kde po celý den podstupovali lidé testy zraku – pomáhali místní optometristé, církev a dobrovolníci. Komplexní testy zraku byly určeny 100 sirotkům, kteří v případě oční vady získají potřebnou korekční pomůcku.
Překlad (výběr): Eva Klapalová
Zdroj: ZED_COMM
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.