V dnešní době je vhodné pohlížet na oblast kontaktních čoček jako na možnost, jak nabídnout zákazníkovi něco navíc. Téměř každá moderní oční optika disponuje vyšetřovnou s optometristou/lékařem. Nabídka kontaktních čoček tak může být pro mnoho klientů velmi lákavá a pro oční optiky vzniká i potenciální závdavek trvalého příjmu. Nejednomu optikovi však působí vrásky zákonná úprava schválená před několika lety, umožňující prodej kontaktních čoček mimo prodejny a ordinace, čehož se bohatě snaží využít internetové e-shopy, které vytvářejí nepřiměřenou konkurenci.
Náklady spojené se zařízením vyšetřovny jsou natolik velké, že se nutně musí promítnout i do konečné ceny. Ceny v očních optikách jsou tímto faktorem určeny a má-li být segment kontaktních čoček pro oční optiku rentabilní, nelze přistoupit na bezduché snižování prodejní ceny kontaktních čoček.
Cílem tohoto článku je poukázat na poměrně jednoduchý marketingový nástroj – věrnostní program. Věrnostní program lze klasifikovat jako balík služeb a výrobků, které jsou pro zákazníka cenově výhodné. Zákazník výhodnou cenu získá, přistoupí-li na přesně daný odběr kontaktních čoček a roztoků. Zákazník profituje na výhodné ceně, oční optika pak na garanci trvalého zisku. Naší snahou je názorně prokázat, že takový program funguje a svým základem je to velmi účinný nástroj boje s internetovými obchody. V rámci ověřování úspěšnosti věrnostního programu byly zjištěny i jiné skutečnosti, které jsou v následujícím článku rovněž zveřejněny.
Více o kontaktních čočkách se dočtete v časopisu Česká oční optika listopad 2009
Autor: Martin Falhar Alena Falharová
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.