Pacienti s kontaktními čočkami přicházejí na kontrolu. Neuvádějí žádné problémy. Kontaktolog provede odpovídající úkony. Pacient odchází. Známý scénář? Doufejme, že ne zcela běžný. Nikdy dříve se nenaskytla lepší příležitost poskytnout nositelům kontaktních čoček nové výrobky s lepšími vlastnostmi než při současné záplavě nových čoček a nových postupů.
Převést vaše pacienty na nové výrobky může být stejně snadné jako jim nabídnout poslední verzi jejich stávajících čoček nebo zkrátit interval výměny. V mnoha případech by mohlo být převedení na nové čočky nebo způsoby nošení nejlepším řešením jejich problémů. Zlepšení klinických vlastností, větší spokojenost pacientů, méně neplánovaných kontrol a snížení rizika při ukončení nošení – to jsou jasné výhody; pro vaši praxi to však může znamenat i další, na první pohled méně zřejmý přínos.
Nedávný výzkum trhu ukázal, že devět z deseti nositelů kontaktních čoček s měsíční výměnou se zajímá o možnost vyzkoušet nové čočky, které by jim poskytly vyšší pohodlí, a téměř všichni z dotázaných vyjádřili zájem o čočky, které by poskytly jejich očím lepší zdraví.1 Při uvedeném průzkumu, jehož se zúčastnilo 271 nositelů hydrogelových čoček a 163 nositelů silikon-hydrogelových čoček, bylo také zjištěno, že více než dvě třetiny pacientů uvádějí snižování pohodlí v průběhu měsíčního nošení, bez významného rozdílu mezi nositeli hydrogelů a silikon-hydrogelů.
Většina nositelů také uvedla, že by přivítala častější návštěvy u svého kontaktologa, pokud by jim aktivně doporučoval kontaktní čočky, které by byly pohodlnější. Poskytování lepších řešení z hlediska zdraví očí je uváděno mezi hlavními kritérii, která by navíc mohla zvýšit věrnost nositele jeho kontaktologovi.
Jak tedy informují kontaktologové zákazníka o výhodách aktuálních novinek v oblasti kontaktních čoček? Abychom to zjistili, zeptali jsme se 17 evropských očních odborníků (tab. 1), kteří pracují v rozdílných typech praxí, na jejich přístup při převádění pacientů na nové výrobky a požádali jsme je, aby se s námi podělili o tipy na to, jak dosáhnout růstu kontaktologického „byznysu“.
Podrobnější text najdete v časopisu Česká oční optika prosinec 2008.
Autor: Jiří Cendelín
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.