4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Brýle Gucci 2011

9. 5. 2011

Poznávacím znamením značky Gucci v případě kolekcí brýlí jsou kvalitní materiály, řemeslný um a také originální tvary. Nové trendy vždy navazují na tradici značky, takže výsledný dojem tvoří styl, který přináší v případě této značky luxus v novém pojetí.

Gucci – model GG3189/S – inspirace 70. léty – výrazné obruby a populární dvojité písmeno G

Originální velikost  Gucci – model GG3189/S – inspirace 70. léty – výrazné obruby a populární dvojité písmeno G

Zdroj:  Press Office Safilo Group

Gucci – model GG3189/S – inspirace 70. léty – výrazné obruby a populární dvojité písmeno G Gucci – model GG2899/S – „pudrově růžové“ brýle typu „pilotky“ –  inspirace 80. léty Gucci – model GG3195 – acetátová obruba ve tvaru čtverce, růžová přechází do růžovozelené Gucci – model  GG1637/S – brýle typu „pilotky“ s výraznými obrubami i stranicemi Gucci – model GG1649/S – textura z doby vašeho dědečka na moderních brýlích Gucci – model GG1955 – čisté lehké linie a koncovky v barvách pro značku typických: zelený, červený a zelený pruh

 

 

Gucci pro ženy 2011

 

Na modelu GG3189/S (na obrázku) si můžeme ukázat návaznost na tradici - velká obruba, která má vtip a nápad, vychází ze stylu 70. let a oslní živými barvami (hnědočervené sladěné pruhy). Jako materiál byl zvolen acetát. Výrazné logo na stranici (dvě písmena G obrácená do sebe) je poznávacím znamením populárním v roce 1973 - kreativní ředitelka značky Frida Giannini je znovu vrátila do hry pro kolekci nazvanou „1973“.

 

Brýle typu pilotky s rovným nosníkem se inspirovaly léty osmdesátými, jak dokazuje model GG2899/S na obrázku. Jsou velice lehké, mají štíhlé kovové stranice. Novým prvkem je kovový (pozor, nikoliv prostý, ale zdobný!) nápis Gucci přímo na čočce, byl použit takto vůbec poprvé. Za povšimnutí stojí rovněž barva stranic - velmi jemná - chtělo by se říci „pudrově růžová“.

 

Oba styly jsou součástí kolekce pro jaro/léto 2011.

 

Současnou eleganci reprezentují kovové brýle. Motýlí tvar si vypůjčil model GG2908/S. Vyznačuje se tím, že konce stranic ladí s acetátovými zvýrazněnými bočními pruhy u čoček. K dostání jsou kombinace zlatá / hnědá, bronzová / zelená, měděná / světle fialová, tmavě černá / béžová, tmavě černá / černá.

 

Nové obruby se mohou pochlubit výraznými širokými obrubami a neotřelými barvami, jako například u modelu GG3186. Na obruby byl použit materiál Optyl, což je speciální patentovaný lehký plast.

 

Model GG3195 (na obrázku) zvýrazňuje acetátová obruba ve tvaru čtverce a odlišné barvy na přední části obrub a na stranicích. Růžová na přední části stranic přechází do růžovozelené na stranicích. Malé dvojité logo G (z roku 1973) najdete hned na začátku stranic.

 

Než se rozepíšeme o řadě brýlí pro muže, zkusme si dát do souvislostí, co tato značka v současné době znamená.

 

Zajímavost - informace o značce Gucci

V oblasti doplňků (a hlavně například kabelek) jsou dnes pojmem právě Gucci, Vuitton nebo Dior. (Ke „značkování“ se lze postavit několika způsoby. Lze být skeptický. Lze bezhlavě podlehnout. Lze si z nich vybrat. Lze si zachovat laskavý nadhled. Ale také lze hemžení značek brát jako inspiraci.) Pokud se však hlouběji zamyslíme, je to právě profesionalita v řemesle, dotaženost, řemeslný um, dokonalost výrobku, co dělá značku značkou a odlišuje ji například od padělku či nekvalitního zboží. (Profesionál se pozná, ať už pracuje v jakékoliv profesi. Značky jsou - možná - v současnosti jediné kolbiště, kde se ještě předává tradice ruční práce.)

 

Více než přímočarý pohled vyjádřila slovy „nemáte styl“ postava Meryl Streepové ve filmu Ďábel nosí Pradu. Říkala jimi (i když nikoliv podle protokolu chování dámy), že pohrdat módou (která nezahrnuje jen šatstvo) může být pokrytecké. Můžeme se tvářit, že ji ignorujeme a že se o ni nezajímáme, přesto však veškerá móda i doplňky v obchodech jsou odrazem inspirace v těch nejvyšších patrech, reflektují styl těch nejlepších (značek), učí se od nich, často je napodobují. John Galliano (nesmírně talentovaný autor šatů, ale i brýlí, které lze vnímat jako romantické šperky či obrazy, návrhář momentálně lidsky hledající odpuštění, uzdravení a svou další cestu) vyjádřil názor, že vysoká móda je jako pyramida a řeka - z vrcholku se rozlévá pramen na všechno ostatní). A naopak - vysoká móda hledá inspiraci v ulicích, protože ulice žije a kombinuje po svém a určuje, co lidé chtějí nosit - až už na očích, na noze, v ruce či na těle. (Mladí návrháři se ostatně učí tak, že mají oči otevřené v terénu.)

 

Značka Gucci (pro pořádek - zdroj faktických informací: www.answers.com a www.wikipedia.org) začala jako malá dílnička, která vyráběla jezdecké kožené boty a kabelky ve Florencii v roce 1904. Později přidala oblečení, voňavky, sklo, doplňky. První obchod založil Guccio Gucci v roce 1922. Jeho syn Aldo pak rozšířil trh v roce 1953 za mořem - v New Yorku - a přilákal zákaznice jako Audrey Hepburnovou, Jackie Kennedyovou, Grace Kellyovou či Elizabeth Taylorovou.

 

V roce 1960 navrhl Aldův syn Paolo slavné logo Gucci - dvojité G. Během 70. a 80. let musel být podíl prodán z poloviny, nakonec i celý (členové rodiny prý byli rozhádaní, značka pozvolna uvadala, novináři i veřejnost ji přestali brát vážně). Od 90. let však byla jmenována nová ředitelka firmy Dawn Mello, která jméno značky opět pozvedla. (Najala módního návrháře Toma Forda, ale pomohla v kariéře například i návrhářům Donně Karan či Michaelovi Korsovi). Firma začala vzkvétat a začala být opět pojmem (stejným pojmem, jako je např. konglomerát LVHM, který sdružuje a skupuje nesčetné množství firem vyrábějících oděvy, parfémy, lihoviny, kosmetiku a doplňky, přičemž velké konglomeráty spolu v oblasti obchodu vždy soupeří o to, kdo bude mít větší podíl na trhu).

 

Značka Gucci zaměstnávala kromě již zmiňovaného návrháře Toma Forda další talentovaná jména, např. Alexandra McQueena či Stellu McCartney. Dnes je její zvučné jméno zárukou kvality.

 

Gucci pro muže 2011

 

Tuto sezónu se vrací k brýlím „pilotkám“ (které byly populární už v 80. letech). Čočka má u modelu GG1637/S (na obrázku) tvar kapky, stranice i obruby jsou však širší a z acetátu, což ji odlišuje od zavedeného kovového typu. Model pilotek GG1637/S má dokonce stranice z kůže. Oba zmiňované modely mají nový typ loga Gucci na stranicích.

 

Nedbalou eleganci můžete zaregistrovat u modelu GG1647/S. Obruby jsou z acetátu, čočky jsou opět ve tvaru kapky, logo Gucci se tentokrát objevuje na kovovém proužku nad nosníkem, ale i na stranicích.

 

Oživující kombinací (opět typ „pilotky“) je kombinace kovu a acetátu u modelu GG1649/S (na obrázku). Vtip těchto brýlí je v tom, že barvou a texturou vypadají jako brýle vašeho dědečka, které ale měly jiný tvar. Trik tedy spočívá v tom, že výraznější barva a textura je použita na jiném tvaru brýlí. Logo se vyjímá na rozšířené části stranice za čočkami. Barevné kombinace: pískově žlutá / stříbřitě bílá, tmavě šedá / decentní čerň, nahnědlá / šedá, tmavě hnědá / zlatá, černá / decentní čerň.

 

Stříbrná klasika - tenké lehoučké „pilotky“ - model GG1955 (na obrázku) - nově definují styl, který se osvědčil v minulosti. Na těchto brýlích vyniká čistota linie. Dají se nosit jako sluneční i dioptrické. Koncovky brýlí mají barvy typické pro tuto značku: zelený, červený a zelený pruh.

 

Řada věnovaná mladým, neklidným, dynamickým duším (nazvaná „Eyeweb“) je určena internetové generaci. Model  GG1951/S (osvědčený tvar „pilotky“) má tenké linie, odvážnou červenou barvu a na stranicích pracuje s klasickými zelenočervenými proužky (pro značku typickými). Logo na stranicích je pouhé prosté G. Do této řady patří i model GG1645 - tentokrát širší, acetátové brýle jsou zepředu kopií brýlí vašeho dědečka, jen linie je prostší a na stranicích je opět umístěno jednoduché prosté G. Model GG1650 je podobný, ale má decentnější tvar.

 

Mimochodem, na uvedených modelech můžete také pozorovat, jak tato značka pracuje s logem - od do sebe obráceného G přes nápis - typicky prostý (ale jak vidíte, existuje i zdobný typ) - až po jednoduché G.

 

Překlad textu (výběr) a doplnění: Eva Klapalová

 

Zdroj:  Press Office Safilo Group   

    [ Katalog firem ]

Oční optika Polák

Široká nabídka brýlí a kontaktních čoček. Luxusní brýle Daniel Swarovski ...

Zornička - Oční optika

Měření zraku, dioptrické brýle, sluneční brýle.

FOKUS v.o.s., Uherský Brod

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Oční optik Hana Ševčíková

Prodej a opravy brýlí, výměna skel, čištění ultrazvukem.

Oční optika E&B Bardoňovi

Brýlové obruby, sluneční brýle, brýlové čočky. Doplňkový sortiment, opravy ...

THALIA OPTIK, s.r.o.
Zakázkové a skladové brýlové čočky z plastu.
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0904 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.