Nedávno se mi stala zajímavá příhoda. Přišla za mnou dlouholetá známá za účelem nákupu nových progresivních brýlí. Vzhledem k tomu, že jsem měl ještě jednoho zákazníka, nechal jsem ji chvíli čekat v prodejně. Když jsem s ní později vybíral brýle, zeptala se mne, jestli by také mohla vyzkoušet kontaktní čočky. V prodejně si prý všimla, že je také prodáváme, když si je jiný zákazník přišel koupit. Nakonec si kromě nových brýlí pořídila i kontaktní čočky, které si od té doby kupuje pravidelně. Zní to jako běžná příhoda s dobrým koncem. Špatné na tom je, že si o čočky musela říct sama a mě vlastně vůbec nenapadlo, že bych jí je mohl nabídnout.
Jsou kontaktní čočky v optikách aktivně nabízeny?
Problém je v tom, že se takto zachová většina optiků a optometristů. Mnoho zákazníků, kteří nosí brýle, ani nenapadne, že by mohli nosit i kontaktní čočky. Bývají takto ochuzeni o výhody, které jim kontaktní čočky mohou poskytnout. Prakticky každý nositel brýlí by určitě ocenil možnost vzít si někdy místo brýlí kontaktní čočky, ale mnohdy se k němu informace o čočkách nedostane. Nebo o čočkách něco ví, ale většinou jsou to informace neaktuální a působí spíše kontraproduktivně. Existuje také veliké množství zákazníků, kteří čočky dříve nosili, ale z různých příčin je přestali používat, ať již to bylo nepohodlí, nutnost sterilizace anebo třeba i finanční důvody. Tito zákazníci jsou pro optiku také velice důležití, i když komunikace s nimi bývá složitější a ne vždy je jednoduché je přesvědčit, aby kontaktní čočky zkusili znovu.
Více informací o aktivní nabídce kontaktních čoček najdete v časopisu Česká oční optika září 2008.
Autor: Daniel Szarvas Jitka Runčíková
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.