Na letošním veletrhu OPTA se obchodovalo s úsměvem
Foto: Petr Gabzdyl
Srdcem pavilonu byl stánek spolupořadatele veletrhu, Společenstva českých optiků a optometristů pod blýskavou disco koulí, jež přeneseně symbolizovala slunce a odkazovala tak na zvýrazněné téma letošní OPTY – Brýle a slunce. Přehlídka slunečních brýlí byla letos široká a ty nejzajímavější z nich získaly také ocenění TOP OPTA – konkrétně model značky JIMMY CHOO JADE/S, jenž je kombinací slunečních brýlí a luxusních náušnic s kamínky Swarovski. Ve své nabídce je má společnost Safilo. Ta také zpestřila návštěvníkům první dva veletržní dny módními přehlídkami, na kterých modelky představily brýle šesti světových značek – v pátek to byly obruby Tommy Hilfiger a Max Mara, v sobotu brýle značek Marc Jacobs, Jimmy Choo, Fendi a Dior.
Cenu TOP OPTA si odnesla také společnost ESSILOR-OPTIKA za brýlové čočky Flash to Mirror. Tyto čočky v šesti módních odstínech jsou rafinovanou kombinací módních zrcadlovek a samozabarvujících čoček a dokážou filtrovat jak sluneční záření, tak modrofialové světlo související s počítači.
V kategorii kontaktní čočky zvítězily v hlasování odborné poroty multifokální kontaktní čočky 1-DAY ACUVUE® MOIST MULTIFOCAL, které na veletrh přivezla společnost Johnson& Johnson. Jedná se o asférické čočky s optickým designem optimalizovaným nejen podle věku pacienta a adice, ale také podle velikosti zornice v závislosti na primární refrakční vadě.
Premiéru si na OPTĚ odbyly dětské brýlové obruby NANO Glow se stranicemi z materiálu, který ve tmě svítí. Nabízejí se v oranžové, zelené, růžové, modré a žluté barvě a pro děti jsou nejen zábavné, ale výhodné i jako bezpečnostní prvek. Dítě se svítícími stranicemi je například na kole nebo při hře a chůzi venku za snížených světelných podmínek lépe vidět. Také v noci takové brýle lépe najde na nočním stolku. Společnost COLOR-OPTIK za tuto novinku získala rovněž cenu TOP OPTA.
Přímo v pavilonu V bylo umístěno i OPTA FORUM – prostor pro odborný program, kde se během pátku a soboty vystřídali přednášející s odbornými tématy i zástupci vystavovatelů s firemními prezentacemi. Největší zájem byl o přednášky nizozemské designérky Ellen Haeser, která o typech zákazníků, módních stylech a potřebách jak výrobců v oblasti módy, tak koncových zákazníků přednášela v sobotním odpoledni hned dvakrát. Velký počet návštěvníků zaznamenala také přednáška Jana Zahálky na aktuální téma EET, z níž vyplynulo, že oční optiky by již měly své tržby elektronicky evidovat.
Obor oční optiky zažívá po několika letech opět úspěšné období a projevilo se to i na letošním ročníku veletrhu. Příští rok se celá „optická rodina“ na výstavišti sejde již po čtyřiadvacáté, opět v březnovém termínu – od pátku 9. března do neděle 11. března 2018.
Redakce
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.