4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Silmo si drží úroveň

24. 11. 2009

Na veletrhu Silmo letos poklesl počet návštěvníků o 20 %, tedy na 32 000, vystavovatelé však oceňovali u veletrhu, který je zaměřen především na obchod, profesionální jednání zákazníků a přátelskou atmosféru.

 

Co bylo letos na veletrhu hlavním tahákem?
1. Semináře na téma Jak zaujmout výlohou, následně nabídnout zboží a poté je také prodat. Výsledek: přehlídka 6 výkladních skříní na určitá témata na veletrhu Silmo, u nichž odborníci na propagaci nabídli svoje tipy, triky a rady.
2. Zvláštní ocenění Silmo za udržitelný rozvoj společnostem, které dbají na ekologii.
3. Virtuální zrcadlo neboli terminály, kde si můžete zboží vyzkoušet naživo ve 3D.

Jaké budou trendy na rok 2010?
1. Mícháme kultury a styly
aneb tavicí kotlík. Základem je městský styl pohrávající si s dalšími prvky ze všech možných zeměpisných míst.
Barvy: rudý lesk, svítivá zeleň, půlnoční modř, ohnivá žluť.
Tvary: geometrické, vejcovité, čisté linie.
Materiály: především plast, s povrchovými efekty: tj. nápisy, minikoláže, grafické prvky – fantazii se meze nekladou.

2. Zpět ke kořenům
aneb kombinace autentického a moderního.
Barvy: písková, žlutohnědá, béžová s nádechem zlaté, anýzově žlutá, barva žita či barva šlehačky.
Tvary: jemné, s liniemi, které podtrhují osobnost.
Materiály: přírodní, např. dřevo, kůže, rohovina.

3. Poezie – mocná čarodějka
aneb pomiňte na chvíli technologii a berte brýle jen jako estetický doplněk.
Barvy: bílá, odstíny šedi, barva oblázků, nazelenalá, světle žlutá, narůžovělá.
Tvary: jednoduché, výsledkem je křehká krása.
Materiály: plast propletený s kovem, tj. tvorba překvapujících linií.

K zamyšlení – fórum „Kdybych tak mohl/a… vidět“
Fórum zaměřené na slabozraké. Snahou bylo změnit postoj lidí s dobrým zrakem k těm, kteří mají zhoršené vidění. Fakta: ve Francii mají slabý zrak 3 miliony lidí, z nichž je 80 000 dětí. Do roku 2030 bude podle odhadů odborníků mít 30 % populace věk nad 80 let, což znamená, že počet lidí se zrakovými obtížemi se bude zvyšovat a tito lidé budou potřebovat naši pomoc.

K zamyšlení II aneb pro sběratele čísel

  • V roce 2007 se prodalo na světě 900 milionů brýlových čoček. Proč toto číslo? Odpovědí je stárnoucí populace, technologický pokrok, lepší péče o zrak v mnoha zemích. 
  • Ve Francii bylo k 1. 1. 2008 zaregistrováno 10 218 optik, 60 % z nich vlastnilo 15 řetězců, zbytek patřil nezávislým optikám. V letech 1996 až 2007 se počet optik zvedl o 40 %.
  • Podle studie Francouzského centra pro výzkum a vývoj zdraví (Institut de Recherche et Documentation en Economie de la Santé), která posbírala údaje za 10 let, se potíže se zrakem týkají ve Francii 61 % žen a 51,2 % mužů. Konkrétně: krátkozrakost (25,38 % žen, 19,53 % mužů), astigmatismus (15,70 % žen, 10,74 % mužů), dalekozrakost (27,99 % žen, 24,82 % mužů).

Novinka pro příští ročník
Veletrh Silmo se příští rok přestěhuje do nových moderních prostor výstavního centra Paris-Nord Villepinte. Setkání optiků zde proběhne 23.–26. 9. 2010.


SILMO D’OR – vítězové v jednotlivých kategoriích

Brýlové čočky
SERENGETI za výrobek POLAR PhD

Obruby – technologická inovace
ROLF za výrobek IMPERATOR

Brýle pro děti
JULBO za výrobek TANGO

Brýle pro teenagery
IDC za výrobek KUMI od spol. Eye’DJ

Sportovní brýle
DEMETZ za výrobek TRANSLATION

Přístroje pro krátkozraké
ESSILOR za výrobek AFTER

Kategorie Brýlové obruby (styl, design)
MOREL za výrobek SEVILLE od spol. NOMAD

Sluneční brýle
RODENSTOCK za výrobek P’8481 od spol. PORSCHE DESIGN

Village – brýlové obruby (styl, design)
DEROME BRENNER za výrobek HARLEM

Village – sluneční brýle
FACE à FACE za výrobek MIAMI

Dílenské přístroje a nářadí
ESSILOR za výrobek Mr. BLUE

Přístroje na testování zraku
NIDEK za výrobek ARK-560 A

Kategorie Luxusní zboží
EXALTO za výrobek ATOM

Ekologický výrobek
BOZ za výrobek Kit PLV BOZ

Doplňky
ALAIN MIKLI Diffusion za výrobek DELFINA

Optické přístroje
BUSHNELL za výrobek BackTrack

Kontaktní čočky
JOHNSON&JOHNSON za výrobek 1 Day ACUVUE TruEye

Speciální cena Ekologie
LINKSIN

 

Autor:   redakce  

    [ Katalog firem ]

Optik - J. Sáňka

Prodej dioptrických a slunečních brýlí, kontaktních čoček a doplňků ...

Optik Skrbková

Měření zraku, měření nitroočního tlaku, aplikace kontaktních čoček, opravy a ...

Jan Krejčí optika J+J

Prodej brýlových obrub, kontaktních čoček a příslušenství k nim.

SF OPTIC s.r.o.

Vyšetření zraku optometristou. Široký výběr moderních dioprických a ...

GrandOptical, City Park Jihlava

Široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových čoček a ...

OPTIPLAST EYEWEAR a.s.
Český výrobce brýlových obrub stříkaných, frézovaných, kovových v různých ...
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0326 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.