4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

SILMO ACADEMY v Praze

8. 6. 2022

V sobotu 4. června v nádherném prostředí Art Restaurant Mánes uspořádalo Společenstvo českých optiků a optometristů sérii informačně vzdělávacích přednášek, na kterých vystoupili přední zahraniční odborníci. Hlavním tématem byly budoucí trendy v módě, udržitelnosti i byznysu.

Z přednášky Dominica Cuvilliera

Originální velikost  Z přednášky Dominica Cuvilliera

Foto:

 

První přednášku nazvanou Věštění z křišťálové koule – budoucnost naší profese pečující o zrak přednesla Elaine Grisdale, ředitelka sekce vývoje Mezinárodní asociace optiků. Promluvila o tom, jak se svět rychle mění, a i v optické branži musíme všichni držet krok s dobou, nejlépe se ji snažit předběhnout. Důležitá bude specializace, protože běžné služby a výrobky nabídnou velcí hráči na trhu. S konkurencí musíme počítat, a to i na internetu. Nemá smysl se jí bránit, ale naučit se jí využívat. Proto informace na webových stránkách musí být aktuální, pestré a zajímavé. A i vybavení optik musí jít s dobou, klient musí mít dojem, že je o něj pečováno. Zároveň, na rozdíl od minulosti, už ale nemůžeme očekávat jakoukoli loajalitu z jeho strany.

Jako druhá promluvila Fiona Anderson, oční optička ze Skotska a zároveň prezidentka Mezinárodní asociace optiků AOI. Fiona pro svoji přednášku použila jako „figuranta“ svého manžela a vysvětlovala, proč je důležité nemít pouze jedny brýle. Nejde jen o to, že se nám můžou rozbít a nebudeme mít náhradní. Je důležité zjišťovat, na jakou činnost budou brýle používány a tomu tyto brýle přizpůsobovat. Představila nám tedy různé brýle (čočky i obruby) pro muže vyššího středního věku, které používá pro práci na počítači, pro práci v terénu, pro vyjížďky na motorce a pro hraní na playstation.

Fiona kladla důraz na komunikaci se zákazníkem. Je velmi důležité nejdříve mluvit s klientem o tom, k čemu brýle bude ponejvíce potřebovat. Na základě toho vybrat nejvhodnější čočky a až teprve potom vybírat obruby. Je to i skvělý nástroj práce s rozpočtem, se kterým klient přichází do optiky. Pokud nejdříve vybere obruby a už mu moc peněz nezbývá, snaží se najít vhodné čočky tak, aby rozpočet nenavýšil. Pokud nejdříve vyberete s klientem vhodné čočky a pak klient objeví obruby, po kterých touží, je ochoten rozpočet většinou navýšit.

Dvě přednášky neprobíhaly prezenčně. Jean Philippe Sayag poslal svoji prezentaci předmluvenou. Pojednávala o chování a možnostech digitálního zákazníka a o využívání nových technologií přímo v očních optikách. Na dálku se prostřednictvím Zoomu přihlásil a svoji prezentaci přednesl Dr. Alireza Parandian, který nám poodkryl svět 3D tisku. Trendem dnešní doby je udržitelnost a současné digitální technologie umožňují hromadnou customizaci a zároveň jsou výrazně udržitelnější, než když se vyrábějí brýle klasicky po tisícovkách kusů, z nichž mnohé nikdy nenajdou svého nositele.

Dr. Parandian ukázal, jak funguje celá výroba takových brýlí. Od návštěvy v optice, kde na přístroji je změřen obličej budoucího nositele, vytvoří se digitální model obličeje, přes výrobu až po vydání hotových a osazených brýlí klientovi. Celý proces trvá 14 dní. Výsledkem jsou brýle, které bezvadně sedí. Nevznikají klasické situace, kdy i při téměř symetrickém obličeji vyčuhuje jedno obočí více a druhé méně. Proces výroby je samozřejmě maximálně ohleduplný vůči životnímu prostředí, což je pro některé skupiny zákazníků velmi důležitý prvek při jejich rozhodování. Materiál pro 3D tisk obrub se vyrábí ze semen skočce obecného. Ze nich se lisuje olej (ricinový olej) a dalším zpracováním vzniká filament pro 3D tisk. Rostlina se pěstuje vysoko v horách v Indii, kde v žádném případě nekonkuruje zemědělským plodinám pro výživu obyvatel. Tak vysoko už nic jiného neroste.

Tématu udržitelnosti se dotkl i Dominique Cuvillier, šéfredaktor digitálního časopisu MO Fashion Eyewear a Trends by Silmo. Udržitelnost je v současnosti velkým trendem, ale pokud budeme chtít být opravdu ekologičtí, potom budeme moci vybírat jen z barevných tónů šedé, hnědé nebo béžové. Pokud budeme chtít používat barvy, nikdy se chemii úplně nevyhneme. Pan Cuvillier se také rozpovídal o módních stylech, které očekává. Jsou to Kombinace (ničím neomezené kombinace čehokoliv s čímkoliv), Velká hnědá aneb Brown Is The New Black (hnědá ve všech možných odstínech), Objemná (velkorysé tvary) a Osvícená klasika (klasické tvary, ale stylově upravené).

Téměř v závěru přednáškového maratonu promluvila ještě jednou Elaine Grisdale, a to o klíčových kritériích pro výběr nejlepších obrouček pro zákazníky. Toto téma podrobněji rozebereme na stránkách časopisu v jednom z příštích vydání.

Redakce tímto děkuji organizátorům Víkendu optiky-optometrie za možnost si přihlášky vyslechnout.

 

Soňa Fišerová

 

Autor:  Soňa Fišerová  

Zdroj:  redakce  

    [ Katalog firem ]

A optika

Velký výběr brýlových obrub všech typů a značek dle módních trendů ...

Falhar Optik, s.r.o.

Nabízíme odborné služby oční optiky, aplikace kontaktních čoček, zhotovování ...

Optika Viva

Prodej brýlí, obrub, skel, kontaktních čoček a nejrůznějšího doplňkového ...

Alena Kudláková-Oční optika

Brýlové obruby a čočky včetně příslušenství.

Optika Regia

Prodej brýlových obrub dámských, pánských i dětských. Brýlové obruby značky ...

GrandOptical, Galerie Butovice

Široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových čoček a ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0936 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.