4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Reklamace v praxi

5. 2. 2013

Reklamace a stížnosti jsou součástí života každého podnikatele. Ekonomická situace nahrává tomu, aby zákazník reklamoval i věci, které mu dříve nestály za námahu. Reklamací přibývá a přibývat jistě ještě bude.

Škrábance na dolní části očnice

Originální velikost  Škrábance na dolní části očnice

Foto: archiv autora

Škrábance na dolní části očnice Škrábance na čočce

 

 

Tentokrát jsem vybral krátkou ukázku několika reklamací, při nichž bylo složité a nejednoznačné prokázat mechanické poškození zákazníkem.

 

Reklamace č. 1

 

Jedná se o celokovové brýle známé značky. Zákazník není spokojen s odlupující se povrchovou vrstvou na některých místech brýlové obruby (viz přiložené obrázky).

 

Popis reklamovaných brýlí

 

• brýlová obruba nevykazuje žádné výrazné mechanické poškození, způsobené např. sednutím na obrubu či pádem;

 

• na brýlových čočkách lze vidět mechanické škrábance, které jsou jak na přední, tak na zadní straně, odpovídají používání a ne zrovna optimální údržbě (nejsou předmětem reklamace); • obruba nevykazuje žádné výrazné poškození vrstvy (galvanického povrchu barvy) mimo horní a dolní části očnice – jednoznačně jde o místa opotřebená neopatrným odkládáním brýlí;

 

• poškození povrchové vrstvy očnice je mechanické, na mnoha místech jsou hluboké škrábance; v těchto místech již došlo nebo následně dojde k odloupnutí galvanické vrstvy;

 

• poškození odpovídá délce používání brýlí, na povrchové úpravě ostatních částí brýlí nebyla shledána žádná jiná závada.

 

Závěr

 

Nejedná se o vadu materiálu, nejedná se ani o technologickou vadu. Uvedené poškození nebrání dalšímu používání brýlí. Doporučuji reklamaci posoudit jako neoprávněnou.

 

Zajímavostí u uvedené reklamace je to, že zákazníkovi byla tato závada díky ochotě a dobrým vztahům s dodavatelem dvakrát vyměněna bez sepsání řádného reklamačního protokolu (zamítnutí reklamace). Následně se ovšem zákazník domáhá odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, protože se jedná již o třetí reklamaci stejného problému. To, že zákazník reklamuje

uvedený problém 30 dnů před vypršením 24měsíční záruční doby, nepřekvapí.

 

Podrobnosti a celý text najdete v časopise Česká oční optika, č. 4, 2012.

 
    [ Katalog firem ]

D & M Optik

Služby v oboru oční optika, brýle, dalekohledy, telescopy, buzoly a ...

GrandOptical, OC Eden

Široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových čoček a ...

Oční optika Bc. Pavel Krňák

V naší firmě je zaměstnáno 6 odborníků v oboru oční optika; i proto nabízíme ...

Jaroslav Dvořák oční optik

Poskytujeme komplexní služby v oboru oční optika včetně měření zraku ...

Oční optika Skala

Veškerý sortiment brýlových čoček. Značkové brýle JOOP, Davidoff, Bogner ...

Oční optika Novum

Prodej dioptrických a slunečních brýlí, doplňků, kontaktních čoček.

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0763 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.