4oci.cz
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...

Na brněnském výstavišti se po třech letech sešli specialisté pečující o kvalitu zraku

14. 4. 2022

26. ročník Mezinárodního veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA byl první postcovidový a uskutečnil se v termínu 8. až 10. dubna 2022. Ukázal, že se vývoj oboru v posledních letech nezastavil, představil novinky v nabídce vystavujících firem a především umožnil živé setkání lidí, kteří byli v poslední době odkázaní hlavně na online prostředí. Za první dva dny si veletrh prohlédlo bezmála dva tisíce návštěvníků – registrovaných odborníků z oboru oční optiky, optometrie a kontaktologie a také studentů odborných škol.

Mezinárodní veletrh Opta se uskutečnil po dvouleté přestávce

Originální velikost  Mezinárodní veletrh Opta se uskutečnil po dvouleté přestávce

Zdroj:  Veletrhy Brno, a.s., tiskové oddělení

 

Veletrhu OPTA 2022 se zúčastnilo 69 vystavovatelů a zastoupených firem ze šesti zemí: Bulharska, České republiky, Francie, Itálie, Polska a Slovenska. V expozicích byly k vidění novinky 70 světových značek. Největší část nabídky tvořily nové kolekce brýlových obrub a slunečních brýlí. Stejně jako v jiných sférách, i v oblasti oční optiky se stále výrazněji prosazuje trend udržitelnosti, tj. většího využívání recyklovaných materiálů a výroby šetrné k přírodě. Tímto směrem se vydala například ikonická značka Polaroid, kterou prezentovala společnost SAFILO, nebo nová francouzská značka Bref, kterou představila firma SILLUSTANI. V designu přetrvává tvarová a barevná rozmanitost, ale častěji se v kolekcích objevovaly inspirace z 80. let včetně masivnějších obrub a očnic ve tvaru mnohoúhelníku. Nechyběly ani novinky z oblasti přístrojové techniky a korekčních a kontaktních čoček, mj. program brýlových čoček SafiloVision nebo nové jednodenní silikon hydrogelové multifokální kontaktní čočky MyDay od společnosti CooperVision. Hlavním odborným partnerem veletrhu je Společenstvo českých optiků a optometristů, dalšími odbornými partnery jsou Optická unie Slovenska a Česká kontaktologická společnost.


 

Český optický trh nebyl pandemickou dobou nijak zásadně zasažen. Provoz očních optik nemusel být uzavřen, ale omezení dopadla na osobní kontakty nezbytné například v kontaktologii při nácviku aplikace kontaktních čoček u nových klientů. Ani tam však podle vystavovatelů nedošlo k odlivu zákazníků. Řada provozoven oční optiky naopak těžila z faktu, že lidé nemohli utrácet peníze za dovolené a jiné zboží, takže o to více investovali třeba do kvalitnějších a hezčích brýlí. „Podle mě žádný optik za ty dva roky nezkrachoval, naopak jsem zaznamenal spíš růst než pokles,“ konstatoval na veletrhu OPTA prezident Společenstva českých optiků a optometristů Václav Antonín. Počet optik podle něj stále roste, protože nové pobočky u nás otevírají řetězce, ale ani samostatné optiky se nezavírají. "Pokud dělají svou práci poctivě, mají stálou klientelu. Je potřeba nabízet lepší služby a lepší zboží, jiný sortiment. Pak to funguje," říká Václav Antonín. K odlišení a vyprofilování nabídky optikům slouží právě veletrh OPTA, kde mohou objevit i jiné zboží než to, s jakým za nimi přijíždějí obchodní zástupci.

 

 

 

Dějištěm odborného doprovodného programu bylo OPTA FORUM v pavilonu G2. V pátek odpoledne byl největší zájem o přednášku Jiřího Koláčného ze Společenstva českých optiků a optometristů na téma Barevné a hranové filtry. V sobotu proběhly atraktivní přednášky věnované mj. designu brýlí v Československu v letech 1918 až 1992, korelaci mezi refrakční vadou a migrénou nebo legislativním novinkám pro oční optiky a optometristy.

 

 

Řekli o veletrhu:

 

 

 

 

 

Václav Antonín, prezident Společenstva českých optiků a optometristů:

Jako SČOO jsme velmi rádi, že OPTA existuje, a byli bychom rádi, kdyby pokračovala i nadále. Do budoucna se budeme snažit více motivovat optiky k návštěvě.

Pavel Moravec, prezident Optické unie Slovenska:

Já Optě fandím a vždycky jsem fandil. Je super, že se po těch dvou letech opět uskutečnila, a velmi děkuji, že jste ji znovu zorganizovali. Firmy, které letos vystavují, si podle mě veletrh velmi užily. Prošel jsem si stánky a nikdo nebyl nespokojený. Takže myslím, že je to dobrá akce, která splnila svůj společenský charakter.

Jiří Mikulecký, Country Sales Manager společnosti SAFILO:

OPTA nám v posledních letech chyběla, už historicky je to důležitý každoroční event. Letošní ročník je pro nás příležitost po delší době se opět setkat s našimi zákazníky. Situace v poslední době osobnímu setkávání nepřála, ale je potřeba, aby se lidé sdružovali a obor držel pospolu. Možnost potkat se, sdělovat si dojmy a vyměňovat názory, to všechno je velmi důležité. A můžeme tady klientům ukázat novinky, které nám v poslední době přibyly.

Luboš Nerad, obchodní manažer společnosti AMBG:

Měli jsme jen velmi opatrná očekávání a do poslední chvíle jsme váhali, jestli se Opty zúčastnit i pošestadvacáté, protože jsme tady byli zatím vždycky. Nakonec jsem rád, že jsme tady zas. Příjemně nás překvapila návštěvnost i to, jak dobře byl veletrh připraven. Za nás se OPTA povedla nejen po stránce byznysové, ale i z pohledu atmosféry. Jsme rádi, že přišli optici, pro které tady jsme. Moc bychom si přáli, aby OPTA i nadále zůstala tradiční součástí našeho oboru a měla rostoucí trend.

Jiří Kaiser, jednatel společnosti MI.OPTICS:

Jsme součástí optické branže, a proto jsme tady. Jsme rádi, že k nám na stánek přišli optici, a někteří mi říkali, jak dobré je potkat se po dlouhé době s dalšími lidmi z oboru a že třeba objevili něco nového, co zatím neznali. A o tom vystavování je. Snad je to návrat do normálních podmínek.

Petr Andrys, majitel společnosti Mr.Gain:

Optu považuji za součást českého optického trhu, vždycky k němu patřila. V poslední době nám chyběla živá interakce s lidmi a účast jsme pojali jako setkávací místo. Záměrně tady brýle skoro nemáme, nejsme tady kvůli obchodu. Náš stánek je meeting point, kde je to o příjemném pocitu, feelingu – který je samozřejmě ve výsledku důležitý i pro obchod.

Alice Tobolková, majitelka společnosti AGLAJA:

Letos to byla sázka do loterie a výsledek uvidíme, až vyhodnotíme data. Určitě nám chybělo potkávání s lidmi na živo, ta společenská událost, což je důležité i v rámci oboru. Ale nevím, jak po stránce obchodní. Jsme tady i proto, abychom v této nelehké době morálně podpořili optiky v jejich podnikání a ukázali jim, co pro ně máme nového.

Marco De Fina, MKTG – Visual Designer, LOOK – made in Italia:

Na veletrhu OPTA vystavujeme už poněkolikáté a jsme tady velmi spokojeni. Vnímáme ho jako důležitou prezentaci pro zahraniční trhy. Přímý kontakt zákazníků s produkty, které nabízíme, je pro nás velmi důležitý, proto se s nimi vždycky chceme setkat osobně. Představili jsme novou kolekci a navázali nové kontakty.

 

Zuzana Jelínková, majitelka společnosti ZuZa optik:

 

 

Jeli jsme sem s obavami a pátek byl slabý, ale ze soboty jsme nadšení. Přijeli naši stávající klienti a získali jsme i nové klienty. Byli tady všichni naši největší zákazníci a jsme opravdu spokojení.

Stanislav Jahoda, chief executive officer, Opti-projekt:

V poslední době nám chybělo setkání s vystavovateli, konkurenty, stejně jako se zákazníky. Výsledky zatím neznáme a neumím veletrh zhodnotit, ale sobota byla z pohledu návštěvníků rozhodně daleko lepší než pátek. Pozitivní je, že kdo u nás na stánku byl, většinou nakoupil.

Alena Vraňáková, jednatelka společnosti ARES Europe:

Letošní OPTA určitě splnila, co jsme od ní čekali, a to jak po společenské, tak po obchodní stránce. S účastí jsme ani na chvíli neváhali a jsme rádi, že jsme tady.

Tomáš Dobřenský, Professional Services Manager, CooperVision Czech:

Potkávat se se zákazníky tváří v tvář vnímáme jako důležitou věc a OPTA vždy byla tradičním fórem, kde jsme se mohli potkat nejen se zákazníky, ale i v rámci oboru. Je potřeba vidět i to, co se děje v jiných částech oční optiky než jen v kontaktologii. Doufám, že nezůstane jen u tohoto malého formátu Opty.

 

27. mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA se uskuteční 10.-12. března 2023.

 

Autor:   tiskové středisko BVV  

Zdroj:  Veletrhy Brno, a.s., tiskové oddělení  

    [ Katalog firem ]

OPTIKA EFFATHA

Velký výběr brýlových obrub a slunečních brýlí. Odborné vyšetření zraku ...

Oční optika Benedikt Miloš

Služby oční optiky: brýlové obruby, sluneční brýle, kompletace, servis.

Balanced optik, s.r.o.
Distributor brýlových obrub a slunečních brýlí značek HEAD, Bugatti ...

TREND OPTIK

Značkové brýlové obruby, dětské, sportovní a sluneční brýle. Odborné měření ...

SPIRIT MEDICAL spol. s r.o.
Dodávky a servis specializovaných výrobků pro oční lékařství - diagnostické ...

OPTIKA MIRABILIS s.r.o.

Široký výběr brýlových obrub a čoček světových výrobců. Měření zraku ...

Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...

Vygenerováno za 0.0488 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2023 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.