4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Na brněnském výstavišti se po třech letech sešli specialisté pečující o kvalitu zraku

14. 4. 2022

26. ročník Mezinárodního veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA byl první postcovidový a uskutečnil se v termínu 8. až 10. dubna 2022. Ukázal, že se vývoj oboru v posledních letech nezastavil, představil novinky v nabídce vystavujících firem a především umožnil živé setkání lidí, kteří byli v poslední době odkázaní hlavně na online prostředí. Za první dva dny si veletrh prohlédlo bezmála dva tisíce návštěvníků – registrovaných odborníků z oboru oční optiky, optometrie a kontaktologie a také studentů odborných škol.

Mezinárodní veletrh Opta se uskutečnil po dvouleté přestávce

Originální velikost  Mezinárodní veletrh Opta se uskutečnil po dvouleté přestávce

Zdroj:  Veletrhy Brno, a.s., tiskové oddělení

 

Veletrhu OPTA 2022 se zúčastnilo 69 vystavovatelů a zastoupených firem ze šesti zemí: Bulharska, České republiky, Francie, Itálie, Polska a Slovenska. V expozicích byly k vidění novinky 70 světových značek. Největší část nabídky tvořily nové kolekce brýlových obrub a slunečních brýlí. Stejně jako v jiných sférách, i v oblasti oční optiky se stále výrazněji prosazuje trend udržitelnosti, tj. většího využívání recyklovaných materiálů a výroby šetrné k přírodě. Tímto směrem se vydala například ikonická značka Polaroid, kterou prezentovala společnost SAFILO, nebo nová francouzská značka Bref, kterou představila firma SILLUSTANI. V designu přetrvává tvarová a barevná rozmanitost, ale častěji se v kolekcích objevovaly inspirace z 80. let včetně masivnějších obrub a očnic ve tvaru mnohoúhelníku. Nechyběly ani novinky z oblasti přístrojové techniky a korekčních a kontaktních čoček, mj. program brýlových čoček SafiloVision nebo nové jednodenní silikon hydrogelové multifokální kontaktní čočky MyDay od společnosti CooperVision. Hlavním odborným partnerem veletrhu je Společenstvo českých optiků a optometristů, dalšími odbornými partnery jsou Optická unie Slovenska a Česká kontaktologická společnost.


 

Český optický trh nebyl pandemickou dobou nijak zásadně zasažen. Provoz očních optik nemusel být uzavřen, ale omezení dopadla na osobní kontakty nezbytné například v kontaktologii při nácviku aplikace kontaktních čoček u nových klientů. Ani tam však podle vystavovatelů nedošlo k odlivu zákazníků. Řada provozoven oční optiky naopak těžila z faktu, že lidé nemohli utrácet peníze za dovolené a jiné zboží, takže o to více investovali třeba do kvalitnějších a hezčích brýlí. „Podle mě žádný optik za ty dva roky nezkrachoval, naopak jsem zaznamenal spíš růst než pokles,“ konstatoval na veletrhu OPTA prezident Společenstva českých optiků a optometristů Václav Antonín. Počet optik podle něj stále roste, protože nové pobočky u nás otevírají řetězce, ale ani samostatné optiky se nezavírají. "Pokud dělají svou práci poctivě, mají stálou klientelu. Je potřeba nabízet lepší služby a lepší zboží, jiný sortiment. Pak to funguje," říká Václav Antonín. K odlišení a vyprofilování nabídky optikům slouží právě veletrh OPTA, kde mohou objevit i jiné zboží než to, s jakým za nimi přijíždějí obchodní zástupci.

 

 

 

Dějištěm odborného doprovodného programu bylo OPTA FORUM v pavilonu G2. V pátek odpoledne byl největší zájem o přednášku Jiřího Koláčného ze Společenstva českých optiků a optometristů na téma Barevné a hranové filtry. V sobotu proběhly atraktivní přednášky věnované mj. designu brýlí v Československu v letech 1918 až 1992, korelaci mezi refrakční vadou a migrénou nebo legislativním novinkám pro oční optiky a optometristy.

 

 

Řekli o veletrhu:

 

 

 

 

 

Václav Antonín, prezident Společenstva českých optiků a optometristů:

Jako SČOO jsme velmi rádi, že OPTA existuje, a byli bychom rádi, kdyby pokračovala i nadále. Do budoucna se budeme snažit více motivovat optiky k návštěvě.

Pavel Moravec, prezident Optické unie Slovenska:

Já Optě fandím a vždycky jsem fandil. Je super, že se po těch dvou letech opět uskutečnila, a velmi děkuji, že jste ji znovu zorganizovali. Firmy, které letos vystavují, si podle mě veletrh velmi užily. Prošel jsem si stánky a nikdo nebyl nespokojený. Takže myslím, že je to dobrá akce, která splnila svůj společenský charakter.

Jiří Mikulecký, Country Sales Manager společnosti SAFILO:

OPTA nám v posledních letech chyběla, už historicky je to důležitý každoroční event. Letošní ročník je pro nás příležitost po delší době se opět setkat s našimi zákazníky. Situace v poslední době osobnímu setkávání nepřála, ale je potřeba, aby se lidé sdružovali a obor držel pospolu. Možnost potkat se, sdělovat si dojmy a vyměňovat názory, to všechno je velmi důležité. A můžeme tady klientům ukázat novinky, které nám v poslední době přibyly.

Luboš Nerad, obchodní manažer společnosti AMBG:

Měli jsme jen velmi opatrná očekávání a do poslední chvíle jsme váhali, jestli se Opty zúčastnit i pošestadvacáté, protože jsme tady byli zatím vždycky. Nakonec jsem rád, že jsme tady zas. Příjemně nás překvapila návštěvnost i to, jak dobře byl veletrh připraven. Za nás se OPTA povedla nejen po stránce byznysové, ale i z pohledu atmosféry. Jsme rádi, že přišli optici, pro které tady jsme. Moc bychom si přáli, aby OPTA i nadále zůstala tradiční součástí našeho oboru a měla rostoucí trend.

Jiří Kaiser, jednatel společnosti MI.OPTICS:

Jsme součástí optické branže, a proto jsme tady. Jsme rádi, že k nám na stánek přišli optici, a někteří mi říkali, jak dobré je potkat se po dlouhé době s dalšími lidmi z oboru a že třeba objevili něco nového, co zatím neznali. A o tom vystavování je. Snad je to návrat do normálních podmínek.

Petr Andrys, majitel společnosti Mr.Gain:

Optu považuji za součást českého optického trhu, vždycky k němu patřila. V poslední době nám chyběla živá interakce s lidmi a účast jsme pojali jako setkávací místo. Záměrně tady brýle skoro nemáme, nejsme tady kvůli obchodu. Náš stánek je meeting point, kde je to o příjemném pocitu, feelingu – který je samozřejmě ve výsledku důležitý i pro obchod.

Alice Tobolková, majitelka společnosti AGLAJA:

Letos to byla sázka do loterie a výsledek uvidíme, až vyhodnotíme data. Určitě nám chybělo potkávání s lidmi na živo, ta společenská událost, což je důležité i v rámci oboru. Ale nevím, jak po stránce obchodní. Jsme tady i proto, abychom v této nelehké době morálně podpořili optiky v jejich podnikání a ukázali jim, co pro ně máme nového.

Marco De Fina, MKTG – Visual Designer, LOOK – made in Italia:

Na veletrhu OPTA vystavujeme už poněkolikáté a jsme tady velmi spokojeni. Vnímáme ho jako důležitou prezentaci pro zahraniční trhy. Přímý kontakt zákazníků s produkty, které nabízíme, je pro nás velmi důležitý, proto se s nimi vždycky chceme setkat osobně. Představili jsme novou kolekci a navázali nové kontakty.

 

Zuzana Jelínková, majitelka společnosti ZuZa optik:

 

 

Jeli jsme sem s obavami a pátek byl slabý, ale ze soboty jsme nadšení. Přijeli naši stávající klienti a získali jsme i nové klienty. Byli tady všichni naši největší zákazníci a jsme opravdu spokojení.

Stanislav Jahoda, chief executive officer, Opti-projekt:

V poslední době nám chybělo setkání s vystavovateli, konkurenty, stejně jako se zákazníky. Výsledky zatím neznáme a neumím veletrh zhodnotit, ale sobota byla z pohledu návštěvníků rozhodně daleko lepší než pátek. Pozitivní je, že kdo u nás na stánku byl, většinou nakoupil.

Alena Vraňáková, jednatelka společnosti ARES Europe:

Letošní OPTA určitě splnila, co jsme od ní čekali, a to jak po společenské, tak po obchodní stránce. S účastí jsme ani na chvíli neváhali a jsme rádi, že jsme tady.

Tomáš Dobřenský, Professional Services Manager, CooperVision Czech:

Potkávat se se zákazníky tváří v tvář vnímáme jako důležitou věc a OPTA vždy byla tradičním fórem, kde jsme se mohli potkat nejen se zákazníky, ale i v rámci oboru. Je potřeba vidět i to, co se děje v jiných částech oční optiky než jen v kontaktologii. Doufám, že nezůstane jen u tohoto malého formátu Opty.

 

27. mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA se uskuteční 10.-12. března 2023.

 

Autor:   tiskové středisko BVV  

Zdroj:  Veletrhy Brno, a.s., tiskové oddělení  

    [ Katalog firem ]

Oční optika Drga

Prodej dioptrických a slunečních brýlí. Aplikace kontaktních čoček a prodej ...

GrandOptical, OC Olomouc City

Měření zraku, široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových i ...

Oční Optika Vlček Vladimír

Prodej dioptrických brýlí, brýlových obrub a pouzder.

Fokus Optik, a.s., Chomutov

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

OPTIKA Danuše Herrová

Nabídka brýlových obrub, slunečních brýlí, kontaktních čoček a potřeb k ...

GrandOptical, Olympia Brno

Měření zraku, široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových i ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0661 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.