4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

MINIMA S.A. – dynamický projekt

15. 2. 2005

Dvacet kilometrů na jih od Paříže v Linasu stojí moderní hala francouzské společnosti MINIMA S.A. Tato společnost je vlastníkem značky brýlí MINIMA, patentu a designu MINIMA, celosvětových distributorských práv na kolekci MINIMA, včetně výrobků MINIMA SPORT, MINIMA klip, MINILON a dalších, stejně jako optického vybavení, zejména vrtačky MINIMA.

 

 

Společnost se původně jmenovala TIMON SA podle svého zakladatele a majitele, dnešního výkonného ředitele, pana Maurice Timona. Přibližně od roku 1980 se společnost po dobu 15 let věnovala velkoobchodní činnosti, uvedla do více jak 400 optik na svou dobu velmi odlišné kolekce jako Polaris, Air Titanium a Pierre Marly.

 

Později se společnost začala zabývat i výzkumem, vývojem, výrobou a distribucí vlastní kolekce MINIMA, originálním konceptem představeným poprvé na veletrhu Silmo v roce 1994. První dodávky byly realizovány v roce 1995.

 

Dnes ve vlastní hale společnost kompletuje, barví a distribuuje výrobky MINIMA do 70 zemí 6 kontinentů. Podle posledních uveřejněných zpráv by se společnost MINIMA S.A. měla umístit dle nárůstu obratu na prvním místě ve Francii. Přestože se MINIMA vyrábí již devátým rokem, veškeré příjmy jsou stále investovány do dalšího rozvoje této značky.

 

Firma každý den pečuje ve Francii o stávající zákazníky a uzavírá smlouvy s novými optiky prostřednictvím 9 obchodních zástupců. Ti jsou odměňováni nejen z osobního prodeje, ale i z přímých telefonických objednávek, kterých se přijímá denně okolo 550. Odrážejí důvěru odborníků i zákazníků v MINIMU a její koncepci.

 

V zahraničí pečují o trh národní distributoři nebo přímá zastoupení. Spolupráce je podložena podrobnými smlouvami, zajišťujícími ochranu image, jména a koncepce MINIMA. Dnes má MINIMA již 3 300 zákazníků, jenom ve Spojených státech se věnuje oblasti o 60 milionech obyvatelů (čtvrtina americké populace) 9 distributorů, a proto zde MINIMA nově otevírá vlastní pobočku. V Evropě pracuje prostřednictvím přímého zastoupení například v Německu nebo ve Španělsku.

 

Koncepce MINIMA byla vytvořena Mauricem Timonem a Gilbertem Chambym. Tito dva muži se setkali před lety v okamžiku, kdy Timon začal dodávat exkluzivní modely do amerického řetězce luxusních optik Chamby.

 

Maurice Timon je obchodník, který osobně uvedl na francouzský trh titanový drát. Poznal optický trh prostřednictvím velkoobchodního prodeje. Má bohaté zkušenosti, spolupracuje totiž s optiky, zná jejich potřeby a požadavky, a to v zemi, kde je optický průmysl pověstný silnou konkurencí v oblasti kreativity a preciznosti provedení.

Maurice Timon se narodil v roce 1952, žije v Sévres nedaleko Paříže. Má 26letou dceru Sandru, která dnes již také pracuje ve vedení firmy.

 

Gilbert Chamby je optik, který vypracoval počáteční koncepci MINIMA a dovedl ji až k realizaci. Dnes pokračuje ve zdokonalování marketingové strategie ve Francii a po celém světě. Narodil se v roce 1930, získal diplom na „Ecole Supérieure d’Optométrie“ v Paříži. V roce 1956 se přestěhoval do Spojených států, kde získal v několika státech licenci „Master Optician“. Stal se předsedou a výkonným ředitelem Společenstva amerických optiků (The Optical Corporation of America Inc.). Vedl optické řetězce Lugene Opticians, Southern Optical, Kentucky Optical Lab. Po odchodu do důchodu založil a dodnes vede společnost „Chamby Consultants, Inc.“, která se věnuje poradenství v oblasti optického prodeje. Jako každodenní konzultant společnosti MINIMA S.A. žije dnes Gilbert střídavě v Paříži ve Francii a na West Palm Beach na Floridě. Je vdovec, má tři děti a osm vnoučat.

 

Oba muži svým společným projektem MINIMA reagovali na tehdejší požadavek minimalistické, co nejjednodušší obruby. Koncem 80. let, kdy móda diktovala optikům i zákazníkům buď těžkopádný retro styl, který postrádal nové nápady a tvořivost, nebo styl, který se snažil o nákladnou nápaditost, začal stále výrazněji vyvstávat požadavek alternativního, stálejšího, rozumnějšího a více funkčního stylu. Mnoho lidí jednoduše hledalo a dodnes hledá pohodlí, volnost, lehkost a dobře padnoucí obruby. Navíc existují lidé, kteří chtějí raději brýle nenápadné nebo nejlépe vůbec žádné. Mnoho z nich však nemůže z různých důvodů nosit kontaktní čočky a nezamýšlí ani podstoupit lékařský zákrok. MINIMA vznikla jako odpověď na tyto požadavky. Zákazníky nadchla nepatrnou obrubou, která se příjemně nosí a která jim dopřeje pocit opravdu minimalizovaných brýlí. Odtud název MINIMA.

 

MINIMA je v podstatě jedna z prvních ultralehkých titanových sestav. Nejpevněji, ale zároveň nejšetrněji uchycuje skla – vrtané obruby jsou jinak všeobecně považovány za mnohem riskantnější z pohledu upevnění dioptrické čočky. Díky svému designu a provedení v titanovém drátku se MINIMA řadí do čela výrobců z pohledu bezpečnosti, spolehlivosti a pevnosti brýlí. Přináší zákazníkům maximální komfort.

 

Marketingový přístup firmy a výrobků MINIMA je založen na jednoduchosti. Nevyžaduje žádné speciální nářadí v optické dílně, žádný sklad různých velikostí obrub a slunečních klipů. Přesto může vyhovět velmi různorodým požadavkům. Její konstrukce je jednoduchá, ale důvtipná. Umožňuje přizpůsobit rozměry, kombinovat velkou škálu barev jednotlivých komponent obrub včetně šroubků, širokou paletu tvarů a velikostí čoček a slunečních klipů a nekonečné možnosti dekorací. Vytvoření každého kusu je vždy jedinečným počinem, tvoří se na míru, od diskrétní a jednoduché obruby po extravagantní modely.

 

Technický vývoj MINIMY stále pokračuje, podílí se na něm kreativní optici a designéři jako Jean Claude Périé nebo Hervé Tiberghien.

 

Na koncepci MINIMA navázala v roce 1996 také česká společnost EYE 2000 s.r.o. Ve svém Ateliéru kreativ dále rozvinula myšlenku originality a věnuje se návrhářství tvarů a dekorů brýlových čoček. S ateliérem významně spolupracuje designerka, oční optička a optometristka Petra Andělová.

 

Francouzští tvůrci dali tedy vzniknout dlouhodobému projektu, který neskončil výrobou a prodejem jedné kolekce. Tento projekt je stále živý, neustále se vyvíjí a podněcuje tvořivost výrobců, optiků a koncových zákazníků. V tom spočívá jeho ojedinělost.

 

Podrobnější informace najdete v časopise Česká oční optika, únor 2005.

 

 

EYE 2000 s.r.o.

 
    [ Katalog firem ]

P+H Oční optika, Petra Hečková DiS.

Nabídka více než 5 000 brýlových obrub. Sluneční brýle, kontaktní čočky ...

Optika Alice ZELINKOVÁ

Prodej brýlí, kontaktních čoček a příslušenství.

Mgr. Martina Pálková, Dis. - oční ...

Prodej dioptrických a slunečních brýlí, dětských brýlí. Brýlové čočky ...

Fokus Optik, a.s., Praha 9

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

GrandOptical, OC Olomouc City

Měření zraku, široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových i ...

JIMI OPTIK Emilie Plšková

Prodej brýlový obrub, slunečních a sportovních brýlí, dětských brýlí. Expres ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0458 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.