Společnost jménem Lotto Sport Italia si udělala jméno v roce 1973, konkrétně sportovní obuví na tenis. Později přidala i obuv na další typy sportu. Poté následovalo sportovní oblečení. Zatímco ve svých počátcích, hlavně v prvních deseti letech, se společnost zaměřila především na italský trh, později začala spolupracovat se světoznámými návrháři a prosadila se i mezinárodně. V 80. letech se značka uchytila v 80 zemích světa a její jméno bylo spojováno především s fotbalem a tenisem. V roce 2006 získala firma pod svá křídla americkou společnost Etonic. Ta se zabývá výrobou obuvi pro běžce, na golf a na squash.
Firma v současné době zahrnuje pět značek: Lotto, Lotto Leggenda (vybrané zboží s omezenou distribucí), Lotto Works (bezpečnostní oděvy a obuv), Le dd (stylová obuv) a již zmíněný Etonic.
V současné době je Lotto vnímána také jako značka, která nabízí i oděvy na běžné nošení se sportovními prvky či sportovního ladění. Nabízí své zboží jak ve specializovaných obchodech či ve sportovních odděleních velkých obchodních domů, tak i v malých místních obchůdcích.
Zároveň je vnímána jako značka sponzorská, podporuje mnoho italských fotbalových týmů, např. v Palermu či Udine, ale i týmy belgické, francouzské, řecké, brazilské či argentinské.
Více než 30 let je zastoupena na tenisových turnajích Italian open, na grand slamových zápasech.
Na brýle se tato firma zaměřila v roce 2007, kdy spolu podepsaly dohodu společnosti Lotto Sport Italia a Yuka Srl. Dohoda se týkala výroby, distribuce a marketingu v oblasti dioptrických a slunečních brýlí pod značkou Lotto.
Typickým zákazníkem této značky je dle informací společnosti aktivní sportovec a obdivovatel sportu, nechybějí však ani modely na běžné denní nošení.
Pokud bychom se zahleděli do zákulisí, zjistíme, že společnost Yuka Srl založil v roce 2007 Luigi Bellocchio se svými spolupracovníky. Vedl do té doby několik optických firem, měl tedy dostatek zkušeností a energie věnovat se novému nápadu, který by se prosadil na světovém trhu. Dohoda byla uzavřena na dva roky, do prosince 2009, a zaručuje, že Yuka se stará o návrhy, výrobu a zákaznické služby. Společnost Lotto pak garantuje distribuci s tím, že značku lze zakoupit ve všech světových řetězcích.
Alberto Landi, který má na starosti ve společnosti Lotto Sport Italia marketing, vnímá brýle pro sportovce jako klíčový doplněk. Firma chce nabízet svým zákazníkům kompletní sortiment – od oblečení, brýlí až po kosmetiku, spodní prádlo a hodinky.
Luigi Bellocchio považuje spolupráci s prestižní firmou Lotto za počátek dobrodružství, které povedou odborníci, schopní reagovat na požadavky trhu. Jde mu o kombinaci inovace, nových technologií a estetických prvků.
Kolekce, které spadají pod uvedenou značku, se inspirují dynamickým životním stylem. Brýle vypadají moderně, mají prosté tvary. Důraz se klade na výběr materiálu a na styl i detaily, a to tak, aby mezi oběma složkami panoval soulad. Obruby jsou jednak acetátové, s kovovými stranicemi, nebo celokovové, případně se vyrábějí ve variantě kovové s lehkými acetátovými stranicemi. Stranice jsou decentní i masivní, druhý typ pak působí přesným geometrickým dojmem, jako by byly brýle vytvořeny jako precizní technický šperk z jednoho kusu kovu.
Dva diamanty v logu, značka Lotto, kterou nosí na svých oděvech mnoho fotbalových i tenisových hráčů, má tedy za sebou rok coby výrobce brýlí. Uvidíme, čím dalším nás překvapí.
Výhradním zástupcem značky v České republice je společnost Sillustani – Ing. Jiří Chyba.
Autor: redakce
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.