Před setkáním se zákazníkem, během něj i po něm, například během aplikace kontaktních čoček, komunikujeme s našimi zákazníky, ať vědomě či nevědomě, přímo nebo nepřímo. Tato komunikace probíhá na několika různých úrovních a v mnoha různých podobách.
Pokud tyto úrovně a podoby vytvoří celek, komunikace se stane velmi úspěšnou a účinnou, její cíle mohou být dosaženy snadněji (pozitivní vliv). Takovými cíli může být: výuka, předání vědomostí, informací nebo změna chování. Výsledek však nebude optimální, pokud úroveň a podoba komunikace nevytvoří jeden celek (negativní vliv). V případě, že si úroveň a podoba komunikace odporují navzájem, ztrácí komunikace důvěryhodnost a následně většinu, ne-li všechnu efektivitu. Co se počítá, je pochopený obsah a dosažený výsledek komunikace.
Méně je často více, kvalita má přednost před kvantitou. Je důležité použít vhodné pomůcky (slova, rychlost řeči, různé materiály pro názornost...) vůči posluchači. Cílená, snadno reprodukovatelná a ověřená upřímná komunikace vyžaduje méně času a přináší zákazníkovi větší uspokojení, posiluje věrnost zákazníka vůči aplikačnímu středisku, což má v dnešním konkurenčním prostředí cenu zlata. Dnešní zákazníci chtějí mít pozitivní a zábavný dojem a nechtějí být pouze obslouženi jako obvykle. Chtějí být dotazováni a vyslechnuti, ne jen přijímat „komunikační sprchu“. Ti, kteří se nedívají dopředu a každý kontakt se zákazníkem je téměř obtěžuje, ztrácejí obrovskou příležitost.
Podrobnější text najdete v časopisu Česká oční optika prosinec 2008.
Autor: Jana Balíková
2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o., EXPOCOMP, spol. s r.o.