4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Komunikace v optometristické praxi

1. 12. 2004

Správná komunikace se zákazníkem přispívá velkou částí k úspěchu vašeho obchodu. Ovlivňuje vaši úspěšnost, zvyšuje úroveň spokojenosti zákazníka a dává mu dobrý pocit z návštěvy vašeho aplikačního střediska, kam se opět rád vrátí.

 

Před setkáním se zákazníkem, během něj i po něm, například během aplikace kontaktních čoček, komunikujeme s našimi zákazníky, ať vědomě či nevědomě, přímo nebo nepřímo. Tato komunikace probíhá na několika různých úrovních a v mnoha různých podobách.

Pokud tyto úrovně a podoby vytvoří celek, komunikace se stane velmi úspěšnou a účinnou, její cíle mohou být dosaženy snadněji (pozitivní vliv). Takovými cíli může být: výuka, předání vědomostí, informací nebo změna chování. Výsledek však nebude optimální, pokud úroveň a podoba komunikace nevytvoří jeden celek (negativní vliv). V případě, že si úroveň a podoba komunikace odporují navzájem, ztrácí komunikace důvěryhodnost a následně většinu, ne-li všechnu efektivitu. Co se počítá, je pochopený obsah a dosažený výsledek komunikace.

Méně je často více, kvalita má přednost před kvantitou. Je důležité použít vhodné pomůcky (slova, rychlost řeči, různé materiály pro názornost...) vůči posluchači. Cílená, snadno reprodukovatelná a ověřená upřímná komunikace vyžaduje méně času a přináší zákazníkovi větší uspokojení, posiluje věrnost zákazníka vůči aplikačnímu středisku, což má v dnešním konkurenčním prostředí cenu zlata. Dnešní zákazníci chtějí mít pozitivní a zábavný dojem a nechtějí být pouze obslouženi jako obvykle. Chtějí být dotazováni a vyslechnuti, ne jen přijímat „komunikační sprchu“. Ti, kteří se nedívají dopředu a každý kontakt se zákazníkem je téměř obtěžuje, ztrácejí obrovskou příležitost.

Podrobnější text najdete v časopisu Česká oční optika prosinec 2008.

 

Autor:  Jana Balíková  

    [ Katalog firem ]

Oční optika Glückselig Richard

Prodej brýlových obrub, slunečních brýlí, servis a opravy.

Optika Piovárová

Značkové brýlové obruby a sluneční brýle. Aplikace kontaktních čoček všech ...

Eiffel optic, Plzeň

Prodej a zhotovování brýlí, nejmodernější způsob korekce zrakových vad ...

Optik Dusilová Marta

Provoz oční optiky, prodej dioptrických a slunečních brýlí včetně ...

ART OPTIC - M. Janatová

Prodej francouzských brýlí značky Parasite.

OPTIKA MIRABILIS s.r.o.

Široký výběr brýlových obrub a čoček světových výrobců. Měření zraku ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0492 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.