4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Direct marketing ako nástroj komunikácie so zákazníkom v očnej optike

10. 2. 2007

Určite sa už každý z vás v optike zamyslel nad dôvodom, prečo zákazníci tovar nekúpia u vás, ale niekde inde. Určite jedna z najčastejších odpovedí by bola – kvôli cene. Zdanie však môže klamať.

 

Častokrát vychádzame len z informácií, ktoré dostaneme, mnoho zákazníkov nám vôbec nedá žiadnu spätnú väzbu, prečo sa rozhodli pre nákup v inej optike. Zo štatistického prieskumu uskutočneného na relevantnej vzorke spotrebiteľov vyplývajú nasledovné dôvody, prečo zákazníci danú komoditu nekúpia v prvom obchode, ale hľadajú iné alternatívy:

→ 92 % zákazníkov má pocit, že sa im nevenuje dostatočná pozornosť,
→ 88 % zákazníkov nevidí žiadnu iniciatívu zo strany predávajúceho,
→ 81 % zákazníkov nemá pocit, že sa predávajúci snaží vcítiť do ich pozície a pochopiť ich potreby,
→ 67 % zákazníkov má pocit, že ich predávajúci neberie vážne,
→ 59 % zákazníkov má pocit, že sa s nimi nejedná čestne,
→ 17 % zákazníkov – lebo konkurencia je lacnejšia.

Z týchto informácií je jasné, že pre prácu so zákazníkmi sa nám otvára široké „pole neorané“ – skrátka máme ešte čo robiť, aby sme si zákazníkov naučili chodiť k nám do optiky pravidelne a vtedy, keď to potrebujeme. Všetkým nám je jasné, že hovoríme o veciach, ktoré sa nedajú zrealizovať tak povediac z večera do rána. Podstatou všetkého je predovšetkým vytvoriť si a cielene budovať dobré a korektné vzťahy so zákazníkmi, čo je samozrejme dlhodobá záležitosť. Keď do tejto práce zahrnieme trochu psychológie a teórie, upozorním na dôležitú skutočnosť. Našim cieľom pri budovaní vzťahov so zákazníkmi je samozrejme v konečnom dôsledku nejaký finančný efekt, musíme však na tom pracovať pomaly a cielene.

Na budovanie vzťahov so zákazníkmi máme viacero možností, dnes si skúsime niečo povedať o direct marketingu ako o veľmi účinnej a zatiaľ v optike pomerne málo využívanej forme komunikácie. Povedzme si, čo to skutočne direct marketing je – jedná sa o priamu komunikáciu firmy s vybranými zákazníkmi alebo potenciálnymi zákazníkmi, ktorí sú informovaní o skutočnostiach uspokojujúcich ich potreby, zvyklosti a návyky.
Najskôr sa však pozrime na našu východiskovú situáciu:
→ konkurencia neustále rastie, s príchodom a rastom medzinárodných reťazcov bude tlak omnoho vyšší,
→ cenová vojna,
→ zvýšený tlak na optiky zo strany zákazníkov,
→ väčší profit prinášajú súčasní zákazníci,
→ rast negatívnej reakcie zákazníkov na mediálnu reklamu (aj keď sa podľa nej podvedome riadia),
→ nové typy spotrebiteľov (s vyššími nárokmi na informácie a doplnkové služby),
→ vzrastajúca informovanosť zákazníkov,
→ požiadavky na individualizáciu,
→ pokles osobného kontaktu so zákazníkmi.

Více informací najdete v časopisu Česká oční optika únor 2007.

 

Autor:  Zdenka Sivičeková  

    [ Katalog firem ]

Oční optika Marie Flekačová

Aplikace kontaktních čoček. Brýlové čočky světových výrobců, HOYA partner ...

Oční optika Věra Kudláčková

Velký výběr značkových brýlových obrub, brýlová skla všech typů, sluneční ...

Optik Spiegel s.r.o.

Brýlové obruby světových značek - ADIDAS, BRENDEL, JOOP, GIOTTO, SILHOUETTE ...

Oční optika Blanka Asterová

Prodej brýlových obrub a skel, slunečních brýlí a kontaktních čoček vč ...

OPTIK Studio

Oční optika nabízí dioptrické brýle, brýlové čočky - tvrzené, estetické ...

Oční optika Třemošnice

Provoz oční optiky, prodej optických a slunečních brýlí, příslušenství ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.043 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.