4oci.cz
Jitka Klíčníková
Prim hraje nerozbitnost
V samém centru Brna má ve dvou místnostech dílnu a kancelář Jitka Klíčníková, která vyrábí oční ...
Pacient před zákrokem KTP (vlevo) a po zákroku (vpravo) [7].
Tetování rohovky
Existuje rčení, že oko je okno do duše, jímž lze lépe poznat člověka. Avšak neprůhlednosti oka ...
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...

Direct marketing ako nástroj komunikácie so zákazníkom v očnej optike

10. 2. 2007

Určite sa už každý z vás v optike zamyslel nad dôvodom, prečo zákazníci tovar nekúpia u vás, ale niekde inde. Určite jedna z najčastejších odpovedí by bola – kvôli cene. Zdanie však môže klamať.

 

Častokrát vychádzame len z informácií, ktoré dostaneme, mnoho zákazníkov nám vôbec nedá žiadnu spätnú väzbu, prečo sa rozhodli pre nákup v inej optike. Zo štatistického prieskumu uskutočneného na relevantnej vzorke spotrebiteľov vyplývajú nasledovné dôvody, prečo zákazníci danú komoditu nekúpia v prvom obchode, ale hľadajú iné alternatívy:

→ 92 % zákazníkov má pocit, že sa im nevenuje dostatočná pozornosť,
→ 88 % zákazníkov nevidí žiadnu iniciatívu zo strany predávajúceho,
→ 81 % zákazníkov nemá pocit, že sa predávajúci snaží vcítiť do ich pozície a pochopiť ich potreby,
→ 67 % zákazníkov má pocit, že ich predávajúci neberie vážne,
→ 59 % zákazníkov má pocit, že sa s nimi nejedná čestne,
→ 17 % zákazníkov – lebo konkurencia je lacnejšia.

Z týchto informácií je jasné, že pre prácu so zákazníkmi sa nám otvára široké „pole neorané“ – skrátka máme ešte čo robiť, aby sme si zákazníkov naučili chodiť k nám do optiky pravidelne a vtedy, keď to potrebujeme. Všetkým nám je jasné, že hovoríme o veciach, ktoré sa nedajú zrealizovať tak povediac z večera do rána. Podstatou všetkého je predovšetkým vytvoriť si a cielene budovať dobré a korektné vzťahy so zákazníkmi, čo je samozrejme dlhodobá záležitosť. Keď do tejto práce zahrnieme trochu psychológie a teórie, upozorním na dôležitú skutočnosť. Našim cieľom pri budovaní vzťahov so zákazníkmi je samozrejme v konečnom dôsledku nejaký finančný efekt, musíme však na tom pracovať pomaly a cielene.

Na budovanie vzťahov so zákazníkmi máme viacero možností, dnes si skúsime niečo povedať o direct marketingu ako o veľmi účinnej a zatiaľ v optike pomerne málo využívanej forme komunikácie. Povedzme si, čo to skutočne direct marketing je – jedná sa o priamu komunikáciu firmy s vybranými zákazníkmi alebo potenciálnymi zákazníkmi, ktorí sú informovaní o skutočnostiach uspokojujúcich ich potreby, zvyklosti a návyky.
Najskôr sa však pozrime na našu východiskovú situáciu:
→ konkurencia neustále rastie, s príchodom a rastom medzinárodných reťazcov bude tlak omnoho vyšší,
→ cenová vojna,
→ zvýšený tlak na optiky zo strany zákazníkov,
→ väčší profit prinášajú súčasní zákazníci,
→ rast negatívnej reakcie zákazníkov na mediálnu reklamu (aj keď sa podľa nej podvedome riadia),
→ nové typy spotrebiteľov (s vyššími nárokmi na informácie a doplnkové služby),
→ vzrastajúca informovanosť zákazníkov,
→ požiadavky na individualizáciu,
→ pokles osobného kontaktu so zákazníkmi.

Více informací najdete v časopisu Česká oční optika únor 2007.

 

Autor:  Zdenka Sivičeková  

    [ Katalog firem ]

Optika Iveta Pleyerová

Brýlové obruby světových značek od firem Sagitta, Encore, Tag Heuer ...

REGINA IMPORT, s.r.o.

Distributor brýlových obrub, slunečních, sportovních a lyžařských brýlí ...

Fotex Optic

Oční optika.

Metzler International s.r.o.
Výhradní zastoupení výrobců korekčních a slunečních brýlových obrub NiGuRa ...

Optika V Petrohradské

Naše firma se zabývá poskytováním služeb oční optiky v profesionální ...

Alia Optic s.r.o.

Měření zraku, zhotovení a opravy brýlí. Prodej dioptrických, slunečních a ...

Jitka Klíčníková
Prim hraje nerozbitnost
V samém centru Brna má ve dvou místnostech dílnu a kancelář Jitka Klíčníková, která vyrábí oční ...
Pacient před zákrokem KTP (vlevo) a po zákroku (vpravo) [7].
Tetování rohovky
Existuje rčení, že oko je okno do duše, jímž lze lépe poznat člověka. Avšak neprůhlednosti oka ...
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...

Vygenerováno za 0.0844 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2022 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.