4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Aktivní přídavný prodej na příkladu jednodenních kontaktních čoček Focus® DAILIES® AquaComfort

1. 6. 2010

V současné době zažívá celá oblast prodeje a služeb, po několikaletém období růstu a vyplňování zákaznických deficitů, zpomalení růstu v prodeji a zisku. Trh se stává nasycenější a náročnější. Na tento trend reagují dokonce i velké nadnárodní obchodní firmy a méně investují do výstavby nových prodejních center.

 

Dle nových tiskových zpráv se i takové kolosy, jako je například Tesco, rozhodly začít investovat nejen do velkých supermarketů, ale začínají investovat i do prodejen menších rozměrů, v nichž také začínají vidět svou budoucnost. Do oblasti obchodu a služeb patří také oční optika, současné trendy se nevyhnuly tedy ani nám. Trh v České republice je v oční optice aktuálně negativně ovlivněn těmito faktory:

• počet jednotlivých očních optik stoupá – konkurence neustále roste;
• díky tomuto trendu počet zákazníků většinou stagnuje;
• nesmyslná cenová regulace ministerstva financí se záporně projevuje zejména u malých optik (větší optiky mohou cenovou regulaci snadněji obejít);
• odbytové kanály se silně liberalizovaly – např. prodej čoček na internetu, prodej hotových brýlí už i u seriózních prodejců;
• přítomnosti silných řetězců s velkou reklamou, agresivní cenovou politikou a rozvojem filiálních poboček i do krajských a okresních center se nevyhnul ani obor oční optiky v Čechách;
• roste počet různých výrobků a pomůcek, nabízených v oční optice;
• otevřít si v dnešní době novou optiku a nenabízet komplexní služby, včetně optometrie, by byla rychlá cesta ke konkurzu.

Jak na tyto trendy správně zareagovat a upevnit si i v tak nelehké tržní situaci svoje postavení a hospodářský výsledek? Je to vůbec pro menší optiku s pár zaměstnanci možné? Je vůbec možná adekvátní reakce bez toho, abychom investovali větší množství finančních prostředků? Pokusme se na tyto otázky odpovědět a využít jako správný zápasník v judu tlak okolního prostředí ve svůj prospěch. Podívejme se tedy také na pozitivní trendy, které rovněž nabízí současná situace:

• zpracovávání vizuálních informací se stává rok od roku důležitější;
• stoupají nároky na vidění (počítače, hustota a rychlost dopravy, média atd.);
• správná a reprezentativní korekce i malých ametropií rozhoduje o pohodlí a výkonnosti jedince v pracovním procesu a jeho společenském uplatnění;
• počet presbyopů v aktivním věku se neustále zvyšuje a jejich nároky na vidění jsou stejné jako u -náctiletých;
• nabídka a různé možnosti korekce se díky technickému pokroku neustále rozšiřují;
• čas, který máme k dispozici na jednoho zákazníka, se oproti minulosti stále prodlužuje;
• refrakční chirurgie nenahrazuje vzhledem ke složitosti principu vidění dřívější korekční prostředky a stává se pouze jednou z dalších alternativ zlepšení vidění u ametropů.

O budoucnost oční optiky jako oboru se tedy nemusíme obávat. Směle můžeme naše „řemeslo“ doporučit i našim dětem. Oko jako „nedokonalý“ receptor vizuálních vjemů zřejmě nebude v brzké době nahrazeno telepatickým přenosem informací přímo do mozku, i když na implantabilních mikročipech se už na vědeckých pracovištích intenzivně pracuje. Využijme výše jmenované pozitivní trendy a šance, které se nám nabízejí!

Existují dvě oblasti, které ve své praxi nemůžeme změnit ze dne na den a které představují ten nejdůležitější skrytý kapitál každé oční optiky:
1. poloha a velikost oční optiky,
2. kolegové a spolupracovníci pracující v oční optice.

Co však mohu jednoduše změnit a zlepšit v oční optice, aniž by to vyžadovalo velké investice?

• dlouhodobě plánovat a provádět účinnou reklamu a propagaci;
• v případě nedostatku času pro plánování a aktivní vedení firmy zaměstnat nové pracovníky;
• rozšířit a změnit sortiment a nabídku služeb;
• kontrolovat a optimalizovat své příjmy a výdaje pomocí zapojení počítače a odpovídajícího softwaru;
• stále vzdělávat sám sebe a svůj tým;
• využívat výhodných nákupních možností a minimalizovat nákupní ceny při odpovídající kvalitě;
• zdokonalit se v prodejní komunikaci se zákazníkem a využít i nových způsobů prodeje – např. přídavný prodej.

Více informací najdete v časopisu Česká oční optika červen 2007.

 

Autor:  Tomáš Haberland  

    [ Katalog firem ]

Alia Optik

Komplexní služby oční optiky a optometrie - refrakční vyšetření a aplikace ...

FOKUS v.o.s., Praha 4

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Oční optika Petřvald

Prodej slunečních i dioptrických brýlí a pouzder.

Oční optika Palaščák - Palaščáková

Prodej brýlových obrub, skleněných a plastových skel, slunečních brýlí ...

Oční optika Květa Veselá

Brýlové obruby, sluneční brýle, servis a příslušenství.

Fokus Optik, a.s., České Budějovice

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.031 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.