4oci.cz
Jitka Klíčníková
Prim hraje nerozbitnost
V samém centru Brna má ve dvou místnostech dílnu a kancelář Jitka Klíčníková, která vyrábí oční ...
Pacient před zákrokem KTP (vlevo) a po zákroku (vpravo) [7].
Tetování rohovky
Existuje rčení, že oko je okno do duše, jímž lze lépe poznat člověka. Avšak neprůhlednosti oka ...
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...

Aktivní přídavný prodej na příkladu jednodenních kontaktních čoček Focus® DAILIES® AquaComfort

1. 6. 2010

V současné době zažívá celá oblast prodeje a služeb, po několikaletém období růstu a vyplňování zákaznických deficitů, zpomalení růstu v prodeji a zisku. Trh se stává nasycenější a náročnější. Na tento trend reagují dokonce i velké nadnárodní obchodní firmy a méně investují do výstavby nových prodejních center.

 

Dle nových tiskových zpráv se i takové kolosy, jako je například Tesco, rozhodly začít investovat nejen do velkých supermarketů, ale začínají investovat i do prodejen menších rozměrů, v nichž také začínají vidět svou budoucnost. Do oblasti obchodu a služeb patří také oční optika, současné trendy se nevyhnuly tedy ani nám. Trh v České republice je v oční optice aktuálně negativně ovlivněn těmito faktory:

• počet jednotlivých očních optik stoupá – konkurence neustále roste;
• díky tomuto trendu počet zákazníků většinou stagnuje;
• nesmyslná cenová regulace ministerstva financí se záporně projevuje zejména u malých optik (větší optiky mohou cenovou regulaci snadněji obejít);
• odbytové kanály se silně liberalizovaly – např. prodej čoček na internetu, prodej hotových brýlí už i u seriózních prodejců;
• přítomnosti silných řetězců s velkou reklamou, agresivní cenovou politikou a rozvojem filiálních poboček i do krajských a okresních center se nevyhnul ani obor oční optiky v Čechách;
• roste počet různých výrobků a pomůcek, nabízených v oční optice;
• otevřít si v dnešní době novou optiku a nenabízet komplexní služby, včetně optometrie, by byla rychlá cesta ke konkurzu.

Jak na tyto trendy správně zareagovat a upevnit si i v tak nelehké tržní situaci svoje postavení a hospodářský výsledek? Je to vůbec pro menší optiku s pár zaměstnanci možné? Je vůbec možná adekvátní reakce bez toho, abychom investovali větší množství finančních prostředků? Pokusme se na tyto otázky odpovědět a využít jako správný zápasník v judu tlak okolního prostředí ve svůj prospěch. Podívejme se tedy také na pozitivní trendy, které rovněž nabízí současná situace:

• zpracovávání vizuálních informací se stává rok od roku důležitější;
• stoupají nároky na vidění (počítače, hustota a rychlost dopravy, média atd.);
• správná a reprezentativní korekce i malých ametropií rozhoduje o pohodlí a výkonnosti jedince v pracovním procesu a jeho společenském uplatnění;
• počet presbyopů v aktivním věku se neustále zvyšuje a jejich nároky na vidění jsou stejné jako u -náctiletých;
• nabídka a různé možnosti korekce se díky technickému pokroku neustále rozšiřují;
• čas, který máme k dispozici na jednoho zákazníka, se oproti minulosti stále prodlužuje;
• refrakční chirurgie nenahrazuje vzhledem ke složitosti principu vidění dřívější korekční prostředky a stává se pouze jednou z dalších alternativ zlepšení vidění u ametropů.

O budoucnost oční optiky jako oboru se tedy nemusíme obávat. Směle můžeme naše „řemeslo“ doporučit i našim dětem. Oko jako „nedokonalý“ receptor vizuálních vjemů zřejmě nebude v brzké době nahrazeno telepatickým přenosem informací přímo do mozku, i když na implantabilních mikročipech se už na vědeckých pracovištích intenzivně pracuje. Využijme výše jmenované pozitivní trendy a šance, které se nám nabízejí!

Existují dvě oblasti, které ve své praxi nemůžeme změnit ze dne na den a které představují ten nejdůležitější skrytý kapitál každé oční optiky:
1. poloha a velikost oční optiky,
2. kolegové a spolupracovníci pracující v oční optice.

Co však mohu jednoduše změnit a zlepšit v oční optice, aniž by to vyžadovalo velké investice?

• dlouhodobě plánovat a provádět účinnou reklamu a propagaci;
• v případě nedostatku času pro plánování a aktivní vedení firmy zaměstnat nové pracovníky;
• rozšířit a změnit sortiment a nabídku služeb;
• kontrolovat a optimalizovat své příjmy a výdaje pomocí zapojení počítače a odpovídajícího softwaru;
• stále vzdělávat sám sebe a svůj tým;
• využívat výhodných nákupních možností a minimalizovat nákupní ceny při odpovídající kvalitě;
• zdokonalit se v prodejní komunikaci se zákazníkem a využít i nových způsobů prodeje – např. přídavný prodej.

Více informací najdete v časopisu Česká oční optika červen 2007.

 

Autor:  Tomáš Haberland  

    [ Katalog firem ]

GrandOptical, OC Nový Smíchov (u ...

Měření zraku, široká nabídka dioptrických i slunečních brýlí, brýlových i ...

S Optic, s.r.o.

Široký výběr dioptrických a slunečních brýlí a brýlí pro děti, široká škála ...

Petr Pechar - oční optik

Prodej slunečních a dioptrických brýlí a příslušenství.

Optika Jakešová, s.r.o.

Široký výběr brýlových obrub a dioptrických čoček renomovaných značek ...

TS OPTIK s.r.o.

Kompletní vybavení dílen pro oční optiky a ordinace očního lékaře. Sortiment ...

STADAK optik

Brýlové obruby a čočky významných světových výrobců - SILHOUETTE, HUGO BOSS ...

Jitka Klíčníková
Prim hraje nerozbitnost
V samém centru Brna má ve dvou místnostech dílnu a kancelář Jitka Klíčníková, která vyrábí oční ...
Pacient před zákrokem KTP (vlevo) a po zákroku (vpravo) [7].
Tetování rohovky
Existuje rčení, že oko je okno do duše, jímž lze lépe poznat člověka. Avšak neprůhlednosti oka ...
Mgr. Jana Svojáková pomáhá obyvatelům chudé oblasti Chapananga lépe vidět.
Afrika vám změní pohled na ...
Pomáhat chudým oblastem Afriky lze mnoha způsoby. Finančně, materiálně nebo zdravotně. Optometristka ...

Vygenerováno za 0.0734 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2022 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.