4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

A co Vaše výloha?

10. 6. 2006

Nákupní chování našich zákazníků není trvalou hodnotou a mění se tak, jako se mění vše okolo nás. Pokud chceme uspět na trhu, nezbývá nám nic jiného, nežli chování zákazníka neustále sledovat a dělat vše pro to, abychom zákazníka zaujali a dostali jej právě do naší oční optiky. Což se jednoduše říká, ale obtížněji uvádí do praxe. Dříve, než budeme nadšení z toho, jak u našeho pultu stojí řada našich zákazníků, potřebujeme udělat něco, aby zákazník dostal impulz, pobídku, tedy aby vstoupil právě k nám.

 

Nakupování se dnes stalo jakýmsi synonymem trávení volného času. Zákazníci si proto chtějí svůj nákup užít, prožít, chtějí zažít emoční zážitek, radost a potěšení. Jednou z mnoha obrovských možností, jak lze zaujmout zákazníka, je naše výloha.

Výloha je:
– okno do naší optiky,
– první háček, kterým zákazníka zaujmeme,
– pohled do naší obchodní strategie,
– první kontakt zákazníka se zbožím, které nabízíme,
– prostředek, jakým je možné odlišit se v přehršli nabídek a lákadel čekajících na zákazníka,
– ukázka naší organizace a pořádku,
– důkaz našeho zájmu a zákazníka,
– místo vyvolání zájmu o oční optiku,
– vzkaz okolí a oslovení našeho okolí.

Jistě bychom doplnili další přívlastky na téma, co je a co znamená pro každého prodávajícího výloha.

Dnešní pohled na výlohu a co by měla splňovat
Základní předpoklad, jak bychom si výlohu měli připravit a promyslet, vychází ze strategie oční optiky. Mnoho očních optik dobře ví, že i když v současné době potřebuje široké spektrum zákazníků, hledá svou vlastní identitu. Jsme specialisty na sport, na značku, nebo na děti? Jsme optika s obrovským počtem brýlí, nebo optika zaměřená na design a moderní obruby? Je nutné vědět, jakého klienta chceme oslovit, koho chceme nalákat, aby vstoupil do naší prodejny.

Stačí se projít a výlohy si prohlédnout. Je poznat, kdo má ve své strategii jasno, kdo svěřil výlohu profesionálům a komu je výloha spíše na obtíž, nebo mu dokonce slouží jako sklad.

Přestože se jednoznačně nedá říct, které typy výloh jsou nejlepší, lze vysledovat určité trendy a vytipovat určité výlohy, které zákazníci upřednostňují. Existují dokonce i tzv. merchandisingové zásady (o tom, co je merchandising, jsme psali v minulém čísle), jak správně výlohu připravit. Hlavní trendem dnešních výloh v oční optice je jednoduchost. Ta zahrnuje ukázku hlavního motivu, lehkost a především průhlednost – tedy možnost vidět z ulice do optiky, co se tam právě odehrává, jak je optika uspořádána. Vzhledem k tomu, že zákazníci chtějí vidět čisté a nepřeplněné prostory, měly by být výlohy prosty reklamních sloganů. Nejlepší je ponechat pouze jeden výrazný klíčový vzkaz. Dveře do optiky by měly být vyzývavě otevřeny. V minulosti často optiky dělaly tu chybu, že oblepily výlohy nejrůznějšími nabídkami. Ve skutečnosti může jedna dobrá, pravidelně vystavovaná nabídka přitáhnout dovnitř zákazníky, kterým připadá atraktivní i pohled skrz výklad na zboží v prodejně.

Co je potřeba zvážit při tvorbě výlohy:
– Její pozice v obchodě a na ulici – přistupují zákazníci k výloze více ze strany, nebo čelně?
– Jak dlouho trvá zákazníkovi, než projde okolo výlohy? Obyčejně je to velmi krátká doba.
– Četnost výměny výlohy – optimální doba je okolo jednoho měsíce.
– Osvětlení.
– Možnost pohybových nebo soutěžních prvků.
– Jakému zákazníkovi je výloha určena.
– Atraktivita vystaveného zboží.
– Nutnost udržet výlohu v čistotě – obzvláště od uhynulého hmyzu.
– Dostupnost vystaveného zboží v případě zájmu zákazníka.
 
V každém případě existuje celá řada dalších zásad, což jen potvrzuje, že je dobré výlohu svěřit profesionálům.

Výlohy jsou dnes jedním z důležitých nástrojů, jak si lze získat a udržet pozornost zákazníka. Věnujte jim pozornost tak, jako věnujete pozornost všemu ve své optice. Zajděte se nyní podívat před Vaši výlohu a zkuste se nad ní zamyslet. Podívejte se, jestli ji máte čistou, jestli v ní není mrtvý hmyz, jestli se v ní neodlepují plakáty, které již poznamenalo slunce, a zda by Vás jako nezaujatého pozorovatele oslovila. Vstoupili byste do Vaší optiky?

 

Autor:  Ivan Vymyslický  

    [ Katalog firem ]

Oční optika Šustáčková Dagmar

Služby oční optiky. Opravy a čištění brýlí ultrazvukem, prodej doplňkového ...

OPTIKA LENS Petra Kočí

Široký sortiment kvalitních brýlových obrub českých i zahraničních značek ...

Fokus Optik, a.s., brýle, Ostrava

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

AP Optik

Nabízíme služby v oblasti oční optiky, brýle dioptrické, brýlové obruby ...

Oční optika APIA

Největší a nejkomplexnější výběr luxusních brýlí v ČR. Nabídka brýlových ...

AD OPTIK Alexandra Dranková

Zabýváme se výrobou a prodejem oční optiky, kontaktních čoček dioptrických i ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0504 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.