4oci.cz
Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Brýle 2011 – návrat zlaté barvy a kulatějších a hlubších tvarů

31. 3. 2011

Jaké se letos nosí brýle? Jaké barvy brýlí kombinovat? Jaké brýle nejraději nosí čeští zákazníci v porovnání se zahraničím? Proč u nás v 90. letech nebyla oblíbená zlatá barva obrub? Jaké české ikony lze dát na brýle a proč? Napadlo někoho vytvořit odkládací nádobku speciálně na brýle tak, abyste netápali po bytě, když je hledáte? Který stroj je králem mezi brousicími systémy? Jaké skříňky na brýle použít v optice tak, aby se daly otevřít dálkovým ovládáním?

U brýlí Zenkid si můžete měnit očnice nebo stranice podle toho, kterou barvu ten den chcete nosit

Originální velikost  U brýlí Zenkid si můžete měnit očnice nebo stranice podle toho, kterou barvu ten den chcete nosit

Foto: Petr Fajkoš

 

 

Na našich stránkách Vám postupně přineseme rozhovory s těmi, kteří mohou tyto otázky zodpovědět. Letos, v roce 2011, zaujali svými novými brýlemi, přístroji či doplňky nejen odborníky, ale i laiky na letošním veletrhu OPTA a získali za ně ocenění. Jejich rozhovory můžete pojmout jako inspiraci a návod, čeho si všímat ve světě brýlí.

 

Jako první přinášíme rozhovor s Ing. Zdeňkou Medřickou ze společnosti EYE 2000 s.r.o., jejíž společnost letos získala cenu za brýle Zenkid pro teenagery (vyrábí je společnost Zenka Diffusion France).

 

V čem jsou Vaše brýle Zenkid zajímavé Vaše zákazníky? Kdo je nejčastěji kupuje?

Naše brýle jsou zajímavé tím, že jsou hrou. Kolekce je postavena na tom, že zákazník dává obrubě konečný vzhled - koupí si brýle a k nim zepředu vyměnitelné očnice. Ty přicvakává podle nálady, oblečení, vzoru, barvy, kterou ten den chce mít na sobě. Vypadá to tedy, že má brýle patery, přitom má brýle jedny. Druhá varianta je měnit stranice.

 

O jaký typ kolekce se přesně jedná?

Jedná se o francouzskou kolekci Zenkid ve vyšší cenové kategorii, takže ji najdete v optikách, které se zaměřují na designové zboží, mají rády něco zvláštního, preferují ten správný materiál.

 

Jaké jsou letos, v roce 2011, nejoblíbenější barvy a tvary brýlí?

Tvary se zakulacují a prohlubují. Vrací se nám styl, který se nosil začátkem 90. let a všichni jsme s tím tehdy bojovali. U barev bych nemluvila o žádném trendu. Rozhodně ale už není strach ze stříbrné a zlaté. Dřív bylo zlato tabu, dnes se vrací. U ostatních barev je výběr individuální. U Zenkidu vidíte například barevné kombinace, včetně neobvyklé žluté.

 

Proč se optici zlaté barvy u nás báli?

Protože u nás předtím šedesát let byla na výběr jen zlatá, barva kovu nebo lakované lesklé barvy. V 90. letech nastal u nás proto útlum zlaté, což zahraniční dodavatelé nechápali. Mysleli si, že je to z náboženských důvodů, že nechceme dávat na odiv lesklé zlato. Vysvětlovali jsme jim, že to je dáno zahlcení touto barvou.

 

Změnilo se nějak v roce 2010 chování Vašich spotřebitelů?

Jsou opatrnější v nákupech. Zamýšlejí se přesně nad tím, co si vyberou.

 

Jak jste na to reagovali?

Byla to marketingová výzva. Příkladem nám můžou být výrobci čoček, kteří už léta letoucí (většinou jsou to dceřiné společnosti ze zahraničí) dodávají optikům perfektní obchodní argumenty i pro prodej drahých čoček a optici se je nebojí nabízet. Rozhodli jsme se proto pro školení ohledně designu, obrub, technických vlastností brýlí a nebáli se nabízet i dražší obruby. V dnešní době nevnímáme ani tak konkurenci mezi obrubami, jako tlak ze strany čoček, kdy optici vydávají větší peníze na čočky a šetří na obrubách. Na tom, abychom to změnili, musíme teď zapracovat.

 

 

Autor:  Eva Klapalová  

    [ Katalog firem ]

Overoptic (Optika U Štíra) ...

Prodej dioptrických a slunečních brýlí, kontaktních čoček a příslušenství ...

Oční optika MUDr. Holubová Edita

Provoz ordinace očního lékaře, oční optika, kosmetické úpravy, plastika ...

Optik PeMa

Provoz oční optiky, prodej brýlových obrub a čoček, slunečních brýlí ...

Fokus Optik, a.s., Praha 5

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Jan Vodehnal - oční optik ...

Prodej slunečních a dioptrických brýlí, optických pomůcek a kontaktních ...

Fokus Optik, a.s., Brno 2

Kvalitní a komplexní péče o zrak. Široký výběr cenově dostupných korekčních ...

Topografie OP
Individuální kontaktní čočky ...
Na podzim 2019 jsem měl telefonát z Brna od kolegy optometristy Tomáše Pospíchala, který se ...
eLegal se dlouhodobě zaměřuje na marketingové právo a regulaci reklamy ve zdravotnictví.
Co změnila novela zákona o ...
Od 26. května 2021 platí nová pravidla regulace reklamy pro zdravotnické prostředky, tedy produkty ...
Riziko vzniku a progrese zejména VPMD a senilní katarakty lze ovlivnit dostatečným příjmem antioxidantů a dalších látek esenciálních pro zdraví očí.
Nemoci oka související s věkem ...
S pokračujícím trendem zvyšování délky života a stárnutí populace se prevalence nemocí oka ...

Vygenerováno za 0.0601 sec
Informační portál mapující oblast oční optiky a optometrie. Posláním portálu je srozumitelnou formou oslovit co nejširší veřejnost se zájmem o vidění, zrak, módní trendy a konkrétní služby v oblasti oční optiky. Součástí portálu je katalog firem a jejich produktů a služeb.
Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.

Cookies

2024 © 4stav.cz | Provozovatel: EXPO DATA spol. s r.o. | Webmaster: ORAX, s.r.o.,  EXPOCOMP, spol. s r.o.